    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Hoya raz jeszcze
    Date: Wed, 01 Jul 2009 01:25:47 +0200

    T...@s...in.the.world wrote:
    > Witam,
    > Ja wiem ze brzmi to glupio, ale...
    > Od lat kupuje filtry wlasnie Hoya.
    > Pytanie, czy to oni sa rzeczywiscie w czolowce, czy to raczej tansza,
    > popularna (nie w znaczeniu: znana) marka?
    > OK, wiem ze Hoya produkuje tansze i drozsze serie filtrow.
    > Ale jak sie ma ta Hoya do B+W, Marumi czy Heliopana?
    > Czy moglibyscie ustawic to jakos w kolejnosci?
    > Powiedzmy tak jak sprzet audio Sanyo<<JVC<<DENON, czy samochody

    Z moich doświadczeń wynika, że sporo zależy od konkretnej serii. Mam
    akurat B+W, Hoya i Marumi. Te pierwsze są najsolidniej wykonane - nic nie
    lata, nie chrzęści itd, wolę jednak Hoyę, bo o wiele lepiej się czyści
    (nowa seria). Marumi jest chyba podobnie jak Hoya średnią klasą. Na
    nowiutkie B+W raczej nie pozwoliłbym sobie, ale myślę, że są najlepsze i
    jednocześnie najdroższe (czyli Twój mercedes).
    To jaki filtr wybierasz zależy od Ciebie jednak - jedne mają lepsze
    powłoki inne transmisję. Najnowsza serwia B+W np. miała zabezpieczenie
    antydeszczowe (takie jak w dobrych szybach aut). Hoya jest stosunkowo
    tania, ale nie jest to jakaś zupełnie najniższa kategoria. Ot cena jest
    wyważona.

    d.