  • Data: 2009-07-02 22:02:45
    Temat: Re: Hoya raz jeszcze
    Od: "Lol" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem, czy zostały identycznie obrobione. Spójrz jednak na
    > charakterystykę transmisji - wyraźnie widać, że filtry te oprócz UV tłumią
    > też nieco krótszą część widma światła widzialnego. Tym można wytłumaczyć
    > różnice w kolorystyce zdjęć.

    Też skłaniam się ku takiej interpretacji.
    Swoją drogą najwyraźniej o filtrach UV należałoby zapomnieć - nie dość, że
    odfiltrowują skrawek widma bez znaczenia dla fotografii cyfrowej, to jeszcze
    zaburzają reprodukcję kolorów ;)
    Aż dziw bierze że jeszcze są chętni na zakup filtrów UV zamiast kupić coś w
    rodzaju Hoya Protector. Dodatkowo wiele uznanych firm nie produkuje
    odpowiedników "protectorów" i uparcie wciska nam filtry UV. No chyba, że
    jednak odfiltrowanie fragmentu widma na pograniczu światła niebieskiego i UV
    może mieć pozytywny wpływ na obraz w niektórych sytuacjach zdjęciowych?
    Jeśli nie, to producenci powinni skupić się na uzyskaniu jak najlepszej i
    równomiernej transmisji w pełnym widmie oraz na doskonaleniu warstw
    przeciwodblaskowych zamiast mamić nas "likwidacją mgiełki i poprawą
    kontrastu". Oni jednak najwyraźniej skupiają się głównie na zawartości
    naszych kieszeni ;)

    --
    Lol