-
Data: 2022-05-19 09:43:16
Temat: Re: Hejt na elektryki
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2022-05-18 o 13:37, Cavallino pisze:
> W dniu 18-05-2022 o 13:26, Marcin N pisze:
>> W dniu 18.05.2022 o 13:00, Cavallino pisze:
>>> Tak gdzieś połowa jego zasięgu to optymalny czas na przerwę dla
>>> kierowcy, a więc też dobry moment na szybkie podładowanie.
>>
>> W realnym świecie, w którym wszyscy używają elektryki - nie istnieje
>> nic takiego jak "szybkie podładowanie".
>
> Jasne.
> Stacje benzynowe za dużo większą kasę dało się zbudować, ale zbudowanie
> ładowarek to zadanie niewykonalne dla ludzkości.....
>
> Już nie wspominając o tym, że zanim ten czas nadejdzie, do czas
> potrzebny na szybkie podładowanie spadnie pewnie do kilku minut.
>
To teraz postaw się w roli właściciela stacji - paliw albo ładowania. Na
stacji paliw tankowanie średnio trwa powiedzmy 5 minut, klient tankuje
40 l, marża - 10 gr. Załóżmy maksymalny ruch - w ciągu godziny 12
samochodów x 40 l = ok. 50 zł zarobku na dystrybutorze. Zatem mając np.
4 dystrybutory mamy 200 zł na godzinę. Ile musi kosztować prąd, żeby
ludzie chcieli być właścicielami stacji ładowania? Już są w necie
artykuły, że korzystając z szybkich ładowarek podróż elektrykiem jest
droższa niż LPG i porównywalna z dieslem...
Jedyna zaleta stacji ładowania jest taka, że to ustrojstwo jest
bezobsługowe. Ale skoro klient czeka godzinę, to żal nie mieć budy z
hotdogami, więc i tak jest jakaś obsługa. No i to szybkie ładowanie to
na razie taka trochę ściema - nie wszystkie ładowarki to mają inie
wszystkie auta.
T.
I jeszcze jedna sprawa - miałem sytuację, kiedy w Renówce zacięło mi się
gniazdo do ładowania i ni huhu nie chciało odpuścić (nie mogłem wyjąć
kabla). W takiej sytuacji ani samochodu nie można odpiąć, ani skorzystać
z ładowarki. Mordowałem się chyba z godzinę...
Następne wpisy z tego wątku
- 19.05.22 09:44 T.
- 19.05.22 09:48 Cavallino
- 19.05.22 09:55 Cavallino
- 19.05.22 10:30 T.
- 19.05.22 10:35 T.
- 19.05.22 10:49 Cavallino
- 19.05.22 10:54 Cavallino
- 19.05.22 14:20 Marcin N
- 19.05.22 14:34 Cavallino
- 19.05.22 18:20 ii
- 19.05.22 19:16 J.F
- 19.05.22 21:32 _Master_
- 19.05.22 21:53 ii
- 19.05.22 22:03 ii
- 19.05.22 23:04 K
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe