eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHejt na elektryki › Re: Hejt na elektryki
  • Data: 2022-05-19 09:55:50
    Temat: Re: Hejt na elektryki
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 19-05-2022 o 09:43, T. pisze:
    > W dniu 2022-05-18 o 13:37, Cavallino pisze:
    >> W dniu 18-05-2022 o 13:26, Marcin N pisze:
    >>> W dniu 18.05.2022 o 13:00, Cavallino pisze:
    >>>> Tak gdzieś połowa jego zasięgu to optymalny czas na przerwę dla
    >>>> kierowcy, a więc też dobry moment na szybkie podładowanie.
    >>>
    >>> W realnym świecie, w którym wszyscy używają elektryki - nie istnieje
    >>> nic takiego jak "szybkie podładowanie".
    >>
    >> Jasne.
    >> Stacje benzynowe za dużo większą kasę dało się zbudować, ale
    >> zbudowanie ładowarek to zadanie niewykonalne dla ludzkości.....
    >>
    >> Już nie wspominając o tym, że zanim ten czas nadejdzie, do czas
    >> potrzebny na szybkie podładowanie spadnie pewnie do kilku minut.
    >>
    > To teraz postaw się w roli właściciela stacji - paliw albo ładowania.

    Istniejących, czy takich które trzeba od zera wybudować?

    > Na
    > stacji paliw tankowanie średnio trwa powiedzmy 5 minut, klient tankuje
    > 40 l, marża - 10 gr. Załóżmy maksymalny ruch - w ciągu godziny 12
    > samochodów x 40 l = ok. 50 zł zarobku na dystrybutorze. Zatem mając np.
    > 4 dystrybutory mamy 200 zł na godzinę. Ile musi kosztować prąd, żeby
    > ludzie chcieli być właścicielami stacji ładowania?

    Jakoś chcą, tylko im władza kłody pod nogi rzuca.


    > Już są w necie
    > artykuły, że korzystając z szybkich ładowarek podróż elektrykiem jest
    > droższa niż LPG i porównywalna z dieslem...

    Ale o czym Ty do mnie rozmawiasz?
    Ja nie muszę czytać artykułów w necie, żeby wiedzieć ile co kosztuje.
    Zwłaszcza takich napisanych przez kogoś, kto nie ma pojęcia o czym
    pisze, bo na codzień nie używa.
    Dwa lata temu jeździłem dieslem, zeszły rok hybrydą z LPG, teraz bev.
    Porównanie mam z pierwszej ręki, również cenowe.

    Gdy się spieszysz, bev MOŻE być nieco droższy na bardzo długim dystansie
    - to jest JEDYNY taki przypadek.
    W każdym innym bev jest najtańszy.

    A wiekszość ludzie nie musi się spieszyć, jadąc sobie bev'em na wakacje
    czy w inną podróż weekendową i dodatkowa 1 h na pół dnia podróży nie gra
    roli.

    > Jedyna zaleta stacji ładowania jest taka, że to ustrojstwo jest
    > bezobsługowe. Ale skoro klient czeka godzinę, to żal nie mieć budy z
    > hotdogami, więc i tak jest jakaś obsługa. No i to szybkie ładowanie to
    > na razie taka trochę ściema - nie wszystkie ładowarki to mają inie
    > wszystkie auta.

    Mówisz o takich ultraszybkich prawda?
    Nie mieszaj systemów walutowych.
    Gdy mówimy o Polsce, to zazwyczaj auta potrafią więcej niż ładowarki.

    > I jeszcze jedna sprawa - miałem sytuację, kiedy w Renówce zacięło mi się
    > gniazdo do ładowania i ni huhu nie chciało odpuścić (nie mogłem wyjąć
    > kabla). W takiej sytuacji ani samochodu nie można odpiąć, ani skorzystać
    > z ładowarki. Mordowałem się chyba z godzinę...

    W Renówce to od zawsze zdarzają się różne dziwne rzeczy nieznane w
    innych firmach, a przynajmniej nie w takim nateżeniu.
    Rodzaj napędu nie ma tu nic do rzeczy.

    Ja np. kiedyś nie mogłem bagażnika otworzyć w 3 letnim Megane.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: