eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaHamowanie- poślizgRe: Hamowanie- poślizg
  • Data: 2009-07-18 08:01:22
    Temat: Re: Hamowanie- poślizg
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 18 Jul 2009 09:22:43 +0200, Asek wrote:
    >Czy lepiej hamować jest koło i jak najszybciej doprowadzić do jego
    >zablokowania (tarcie ślizgowe) czy hamować dużą siłą, ale bez zablokowania
    >koła? Chodzi mi tylko o skrócenie drogi, nie rozważam jakiegoś znoszenia,
    >utrzymania sterowaności, nie mówimy o ABS itp.
    >W niektórych materiałach piszą, że lepiej jest nie doprowadzać do
    >zablokowania koła, ale z drugiej strony niby tarcie ślizgowe jest większe
    >niż toczne (co by sugerował, że lepiej koło zablokować). Więc jak to jest?

    Uwaga - toczne to trzeci przypadek.

    Przy hamowaniu mamy tarcie slizgowe, albo statyczne.
    Zazwyczaj statyczne jest [czy moze poprawniej - moze byc] wieksze niz
    slizgowe. Ale przy oponach wszystko sie komplikuje.

    Tak czy inaczej - w samochodzie zablokowanie kola jest pod wieloma
    wzgledami zle, i nalezy unikac. I raczej wydluza droge hamowania.

    A poza tym nie ma juz samochodow bez ABS i nie masz wyboru :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: