-
Data: 2009-07-18 09:12:48
Temat: Re: Hamowanie- poślizg
Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
> Czy lepiej hamować jest koło i jak najszybciej doprowadzić do jego
> zablokowania (tarcie ślizgowe) czy hamować dużą siłą, ale bez zablokowania
> koła? Chodzi mi tylko o skrócenie drogi, nie rozważam jakiegoś znoszenia,
> utrzymania sterowaności, nie mówimy o ABS itp.
> W niektórych materiałach piszą, że lepiej jest nie doprowadzać do
> zablokowania koła, ale z drugiej strony niby tarcie ślizgowe jest większe
> niż toczne (co by sugerował, że lepiej koło zablokować). Więc jak to jest?
Zależy też od rodzaju bieżnika.
Spróbuj mocno zahamować w upalny dzień jadąc na zimówkach.
Nawet gdy zablokujesz koła, skuteczność hamowania jest mała, gdyż miękka
opona zetrze się, a jej drobiny zadziałają jak rozrzucone kulki.
zyga
Następne wpisy z tego wątku
- 18.07.09 11:05 J.F.
- 18.07.09 12:34 Tomasz Pyra
- 19.07.09 21:58 zbigi
- 19.07.09 22:52 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=