eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaHamowanie- poślizgRe: Hamowanie- poślizg
  • Data: 2009-07-18 09:12:48
    Temat: Re: Hamowanie- poślizg
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    > Czy lepiej hamować jest koło i jak najszybciej doprowadzić do jego
    > zablokowania (tarcie ślizgowe) czy hamować dużą siłą, ale bez zablokowania
    > koła? Chodzi mi tylko o skrócenie drogi, nie rozważam jakiegoś znoszenia,
    > utrzymania sterowaności, nie mówimy o ABS itp.
    > W niektórych materiałach piszą, że lepiej jest nie doprowadzać do
    > zablokowania koła, ale z drugiej strony niby tarcie ślizgowe jest większe
    > niż toczne (co by sugerował, że lepiej koło zablokować). Więc jak to jest?

    Zależy też od rodzaju bieżnika.
    Spróbuj mocno zahamować w upalny dzień jadąc na zimówkach.
    Nawet gdy zablokujesz koła, skuteczność hamowania jest mała, gdyż miękka
    opona zetrze się, a jej drobiny zadziałają jak rozrzucone kulki.

    zyga

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: