    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Date: Tue, 12 Dec 2023 22:39:19 +0100
    <ul051i$1t69b$3@dont-email.me> <ul08ji$mc7$3$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul1fcl$2601d$1@dont-email.me> <ul1m1o$nqj$1$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul1rat$27lbk$1@dont-email.me> <ul21f0$nqj$2$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul23aq$28sfa$1@dont-email.me> <ul27ik$nqj$4$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul290g$29otc$1@dont-email.me> <ul2rjj$go6$1$titanus@news.chmurka.net>
    <ul4l0a$2ne8r$2@dont-email.me>
    <2...@a...localdomain>
    <ul5dk2$2r9kv$1@dont-email.me> <ul7m49$qog$1$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul7tgm$3ahj3$1@dont-email.me> <ul9r8i$tpj5$4@news.icm.edu.pl>
    <ul9sk2$3moog$1@dont-email.me>

    W dniu 12.12.2023 o 16:00, heby pisze:

> [...]
    > jego emualcji i do dzisiaj nie wiem po co. Kernel bez FPU normalnie się
    > bootował.
    >
    > To trwało ze 3 miesiące, zanim udało się przyciąć kernel tak, aby
    > zmieścił się, razem z Javą i Swingiem oferując jeszcze jakąś
    > funkcjonalność takiego "panelu", o jaki mowa w pociągu, czyli kilka
    > kresek, wskaźników, przycisków. I nigdy nie pracował w pełni stabilnie,
    > raz na jakiś czas oopsował kernel. Nie udało mi się ziagnozować co było
    > przyczyną, czy hardware czy kernel, ale stawiam na to, że za mocno

    Być może linux nie jest najlepszym systemem do tego. Nie analizowałem
    tego. Być może bardziej modułowy jest np Windows.

    > Jestem sceptyczy co do "da się przyciąć" z uwagi na ciężkie
    > doświadczenia właśnie z tym zagadnieniem, kolesie od pociągu nawet nie
    > usunęli komunikatów kernela z ekranu.

    I co z tego?

    > Wydaje mi się, że z tym problemem radzimy sobie nieźle. Ponadto on nie
    > musi być sterowany linką. Może być sterowany napięciem. Tak się robi
    > bardzo wiele wskaźników panelowych.

    Po co to robić jak się ma 2 panele?

    > Logika wskaźników? Nie, logikę robi sie w innej warstwie. Wskaźniki są
    > do wskazywania co logika wymysliła i co czujniki widzą.

    Ta, oczujnikowana krzwya hamowania :-)

    > Sterowanie pociągiem nie jest tym samym co rodzielanie ruchu. To
    > przypomina bardziej jazdę samochodem. Ktoś zamienił zegarek wskazówkowy
    > na wyświetlacz. Wskaźnik prędkosci na wyświetlacz. Kontrolkę na
    > wyświetlacz. Zamienił wiele elementów na 1, który jak się uszkodzi, to
    > padnie wszystko.

    No i przyjedzie serwis, wymieni jeden panel, koniec tematu.

    > Jak patrzę na penele sterujace np. rozdzielniami, to ciągle jeszcze
    > widzę osobne indykatory, wskaźniki, mierniki. Tak jest bardziej
    > niezawodnie i w przypadku sytuacji niespodziewanej, coś da się z tym
    > zrobić.

    No da się zatrzymać pociąg, ale nie normalnie go prowadzić.