eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędziRe: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
  • Data: 2023-12-13 14:38:55
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 13.12.2023 o 13:16, J.F pisze:
    > On Wed, 13 Dec 2023 13:00:16 +0100, Janusz wrote:
    >> W dniu 13.12.2023 o 09:02, J.F pisze:
    >>> On Tue, 12 Dec 2023 21:20:14 +0100, Janusz wrote:
    >>>> W dniu 12.12.2023 o 16:10, heby pisze:
    >>>>> W lotnictwie testuje się software, firmware i hardware technikami
    >>>>> kosmicznie wręcz intensywnymi. Co się da, weryfikujemy formalnie. Co
    >>>>> nie, weryfikujemy coverage, lintem, randmizacją, unittestami, testami.
    >>>>> Ludzie szukaja dziury w całym i staja na głowie, aby to "całe" było jak
    >>>>> najmniejsze aby jak najłatwiej było je ogarnąć.
    >>>> Taaa a później przychodzi boening i wypuszcza gniota, dopiero 3
    >>>> katastrofa powoduje uziemienie wszystkich z tej serii i poprawki
    >>>> oprogramowania, więc widać ile te testy są warte.
    >>>
    >>> No ale tez zauwaz, ze setki czy tysiace latały bez problemów.
    >> Jakie setki? to był nowy model, kilkanaście sztuk tylko było.
    >
    > IMO znacznie wiecej, jak sie sprawa ujawniła.
    >
    > I przeciez latały, wiec wiele startów i lądowań.
    Bo to nie był ewidentny bug, żeby nie mógł latać, tylko 'ficzer' który
    się objawiał w niekorzystnych warunkach.


    >
    >>> Natomiast jak sie sprawa rypła, to troche wypłyneło
    >>> o tych testach - krotko podsumowujac - Boeing sam deklarował, ze
    >>> testował.
    >> Słabo testował, dał dwa procki 16bit bo mu mocy brakowało a i tak
    >> potrafiły się powiesić.
    >
    > no ale to były procki sprawdzone, zweryfikowane można by rzec :-)
    :)
    Procki nie były winne tylko ten kto je wybrał.


    >
    >> Na dodatek piloci nic o nich nie
    >> wiedzieli.Dokumentacja nie została zmieniona.
    >
    > Taki byl cel ... w sumie - czemu nie.
    > Airbus też nie publikuje wszystkiego, co w komputerach siedzi.
    >
    >>> Na ile mozna wszystko w takich testach wychwycic, to osobna sprawa.
    >> Najgorsze jest to że nikt za to nie beknął albo o tym nie słyszałem,
    >> wycofali tylko samoloty i poprawili.
    >
    > Winnych nie było :-)
    > Musiałaby FAA na siebie doniesc ... poza tym żaden Amerykanin nie
    > zginął.
    No właśnie, najczęściej były to egzotyczne linie z niezbyt doszkolonymi
    pilotami.

    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: