-
Data: 2023-12-13 14:57:44
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Pan J.F napisał:
>>> W lotnictwie testuje się software, firmware i hardware technikami
>>> kosmicznie wręcz intensywnymi. Co się da, weryfikujemy formalnie.
>>> Co nie, weryfikujemy coverage, lintem, randmizacją, unittestami,
>>> testami. Ludzie szukaja dziury w całym i staja na głowie, aby to
>>> "całe" było jak najmniejsze aby jak najłatwiej było je ogarnąć.
>> Taaa a później przychodzi boening i wypuszcza gniota, dopiero 3
>> katastrofa powoduje uziemienie wszystkich z tej serii i poprawki
>> oprogramowania, więc widać ile te testy są warte.
>
> No ale tez zauwaz, ze setki czy tysiace latały bez problemów.
Panowie tak na temat boeinga 737MAX? Przecież tego w ogole nie da
się rozpatrywać w kategoriach techniki programowania i "gniotów".
Skończyły się możliwości rozwoju modelu 737 na bazie stargo
(znakomitego) płatowca, większe silniki nie mieściły się pod
skrzydłami, trzeba było maszyne podwyższyć. A to oznacza inne
zachowanie w locie. Ktoś wpadł na pomysł, by elektronicznie
korygować sterowanie maszyną tak, by pilot nie zauważył, że leci
czymś innym. Wtedy można zaoszczędzic na szkoleniach. Nawet to
nieźle wyszło, ja w każdym razie jestem pod warażeniam. Dopiero
w bardzo nietypowych warunkach się to sypało. Poprawki dotyczyły
tego, by nie kombinować, gdy się nie da i w razie czego odwołać
się do umiejętności człowieka. To oznacza, że pilot "musi umić
na maksie", więc efekt biznesowy jednak nie został osiągnięty.
ALe to jest inna kategoria softu niz PFD i inne diwajsy w kokpicie.
Testuje się, a i tak całkiem bezproblemowe toto nie jest. Gdyby kol.
Marudny to zobaczył, to by chyba zszedł na zawał. W każdym razie
jak coś nie sztymuje, można "zresetować cały samolot" w locie.
Wszystko gaśnie na kilka chwil, ale nikt się tym nie przejmuje.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 13.12.23 15:02 J.F
- 13.12.23 15:13 SW3
- 13.12.23 15:29 LordBluzg(R)??
- 13.12.23 15:31 J.F
- 13.12.23 17:04 Janusz
- 13.12.23 17:11 Janusz
- 13.12.23 17:13 Janusz
- 13.12.23 18:43 Mirek
- 14.12.23 00:55 titanus
- 14.12.23 01:18 LordBluzg(R)??
- 14.12.23 08:17 Janusz
- 14.12.23 11:09 SW3
- 14.12.23 14:50 Piotr Gałka
- 14.12.23 15:01 Grzegorz Niemirowski
- 14.12.23 15:04 Grzegorz Niemirowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=