  • 21. Data: 2012-05-23 20:55:27
    Temat: Re: HDD 3TB format
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 22 May 2012 13:49:12 -0400, rs <n...@n...spam.pl> wrote:

    >czy to jest normalne, zeby taki dysk formatowal sie do NTFS poltora
    >dnia? niby duza przestrzen, ale bez przesady. <rs>

    zeby nie zasmiecac, to dopisze tutaj. dysk sie sformatowal, tak jak
    przewidywalem po 36godzinach. partycja ma w W7 literke itp. dysk jest
    podlaczony caly czas po USB. jest cacy. przenosze go na innny komp,
    podpinam do zlacza eSATA (to dysk zewnetrzny w obudowie G-DRIVE),
    restartuje komputer, co by hardware byl zadowolony, a tu dupa. system
    w zarzadzaczu komputerem widzi dysk, ale partycje jako
    niesformatowana. po podpieciu do USB na tym kompie wszystko wyglada
    znowu cacy.
    co jest grane? to pierwszy mooj kontakt z ta obudowa i w ogole z
    eSATA. czego nie wiem, a powinienem w tej sytuacji?
    z racji tego, ze to moze byc nie do konca TG (*pecet) FUT na *winnt.
    <rs>

  • 22. Data: 2012-05-23 21:26:16
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-23 20:55, rs wrote:

> [...]
    > eSATA. czego nie wiem, a powinienem w tej sytuacji?
    > z racji tego, ze to moze byc nie do konca TG (*pecet) FUT na *winnt.

    SPotkalem sie z obudowa USB, ktora wprowadzała 'lekkie' modyfikacje do
    blokowego adresowania, w wyniku czego po podpieciu bezposrednio
    (SATA/eSATA) partycja nie byla widoczna.

    a) czy dysk byl formatowany przez USB? jezeli tak to wyjasnia sie watek
    tylu godzin...

    b) jaka obudowa (dokladne namiary)

  • 23. Data: 2012-05-23 21:45:47
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 23 May 2012 21:26:16 +0200, Rafal Lukawski
    <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    >(SATA/eSATA) partycja nie byla widoczna.
    >
    >a) czy dysk byl formatowany przez USB? jezeli tak to wyjasnia sie watek

    no tak wlasnie napisalem, ale cos nie chce mi sie w to wierzyc, zeby
    to byl akurat ten przypadek.
    ale dodam wiecej. w BIOS kompa ten dysk jest widziany jako 801.66GB a
    nie ~3TB. w systemie, jednak, w zarzadzaczu dyskami juz widac calosc.

    >b) jaka obudowa (dokladne namiary)

    http://www.g-technology.com/products/g-drive.cfm
    <rs>

  • 24. Data: 2012-05-23 23:36:18
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 23/05/2012 19:55, rs wrote:

> [...]
    > eSATA. czego nie wiem, a powinienem w tej sytuacji?
    > z racji tego, ze to moze byc nie do konca TG (*pecet) FUT na *winnt.

    Fajnie, że napisałeś wcześniej o podłączeniu przez USB.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 25. Data: 2012-05-23 23:40:27
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 23 May 2012 22:36:18 +0100, DooMiniK <b...@p...pl> wrote:

    >Fajnie, że napisałeś wcześniej o podłączeniu przez USB.

    moze cos wiecej o tym, dlaczego to bylo takie fajne? fajnosc tego, cos
    mi to rozwiazuje?
    jak bym wiedzial, ze to moze miec jakies znaczenie w przypadku
    formatowania, to bym chyba napisal, nie? <rs>

  • 26. Data: 2012-05-24 07:05:04
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-23 23:40, rs wrote:

    > moze cos wiecej o tym, dlaczego to bylo takie fajne? fajnosc tego, cos
    > mi to rozwiazuje?
    > jak bym wiedzial, ze to moze miec jakies znaczenie w przypadku
    > formatowania, to bym chyba napisal, nie?<rs>

    Jeżeli nie wiesz jak coś działa, opisujesz tak precyzyjnie jak się da.

  • 27. Data: 2012-05-24 08:16:00
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 24 May 2012 07:05:04 +0200, Rafal Lukawski
    <r...@l...pl> wrote:

    >Jeżeli nie wiesz jak coś działa, opisujesz tak precyzyjnie jak się da.

    slucham? jak nie wiem jak cos dziala to jak mam to opisac? opisalem
    tak wlasnie precyzyjnie jak sadzilem, ze wystarczy. pewnie moglem
    dodac, ze w poblizu lezal kot i dzialal elektrostatycznie, nad kompem
    jest wiatrak i wprowadzal powietrz na HDD w ruch wirowy przeciwny do
    kierunku obrotow talerzy itp. to wy jestescie specami, zeby
    wykombinowac i w razie co, sie upewnic i wyeliminowac przyczyny. jak
    bym wiedzial, ze czas formatowania moze byc kwestia USB, to przeciez
    bym tu nie pytal, nie?
    tak czy tak. sprawa, czy to bylo USB i formatowania, nie jest juz
    istotna. jest znacznie ciekawszy problem. moze masz cos na jego temat
    do powiedzenia? spytales o typ obudowy. odpowiedzialem. dopowiedzialem
    tez wiecej detali. jakies jeszcze pytania? sluze detalami. <rs>

  • 28. Data: 2012-05-24 11:08:37
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/05/2012 07:16, rs wrote:

> [...]
    > wykombinowac i w razie co, sie upewnic i wyeliminowac przyczyny. jak
    > bym wiedzial, ze czas formatowania moze byc kwestia USB, to przeciez

    Naprawdę nie zauważyłeś nigdy, że ten sam plik kopiuje się na dysku
    kilkakrotnie szybciej, niż na pendrive USB?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 29. Data: 2012-05-24 14:56:12
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > slucham? jak nie wiem jak cos dziala to jak mam to opisac? opisalem
    > tak wlasnie precyzyjnie jak sadzilem, ze wystarczy. pewnie moglem
    > dodac, ze w poblizu lezal kot i dzialal elektrostatycznie, nad kompem

    Bądźmy rozsądni, to nie jest zarzut, nikt nie jest nieomylny.

    Cytuje: "czy to jest normalne, zeby taki dysk formatowal sie do NTFS poltora
    dnia? niby duza przestrzen, ale bez przesady. <rs>"

    Jest niezidentyfikowany problem, więc sam się zastanów jak chciałbyś go
    komuś rozwiązać, np. mam dysk A podłączony przez USB/SATA/ATA/Ethernet
    do komputera/laptopa przez (ew. rodzaj kabla, rodzaj sieci jezeli jakas
    wieksza lub WiFi). To chyba logiczne by opisac przynajmniej z grubsza
    elementy, które biorą udział w procesie.

> [...]
    > do powiedzenia? spytales o typ obudowy. odpowiedzialem. dopowiedzialem
    > tez wiecej detali. jakies jeszcze pytania? sluze detalami.<rs>

    Tak to drugi temat, zgadza sie
    (http://www.g-technology.com/products/g-drive.cfm) sprobuje cos
    wieczorem poszukac, teraz czas mnie ogranicza.

    jestem ciekaw co pokazuje np livecd z linuxem (np. GRML). Po
    uruchomieniu plytki wystarczy wpisac polecenie fdisk /dev/sda, a
    nastepnie 'p' (zakladajac, ze sda to ten dysk (koniecznie podlaczony
    przez SATA, najlepiejj bezposrednio do komputera).

  • 30. Data: 2012-05-24 15:59:31
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 22/05/2012 6:49 PM, rs wrote:
    > czy to jest normalne, zeby taki dysk formatowal sie do NTFS poltora
    > dnia? niby duza przestrzen, ale bez przesady.<rs>

    CHyba nie, ponad rok temu formatowalem 2Tb i wyszlo dluzsza chwile. Nie
    powinno byc takiej roznicy.
    Moze ma znaczenie ustawienie we wlasciwosciach urzadzenia (dysku):
    "optimize for quick removal" lub "optimize for performance".