  • 1. Data: 2012-05-22 19:49:12
    Temat: HDD 3TB format
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    czy to jest normalne, zeby taki dysk formatowal sie do NTFS poltora
    dnia? niby duza przestrzen, ale bez przesady. <rs>

  • 2. Data: 2012-05-22 20:39:05
    Temat: Re: HDD 3TB format
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-22 19:49, rs wrote:
    > czy to jest normalne, zeby taki dysk formatowal sie do NTFS poltora
    > dnia? niby duza przestrzen, ale bez przesady.<rs>

    Jezeli z jakiegos powodu wybrales zerowanie calej powierzchni dysku, w
    pol dnia powinien sie wyrobic. Jakie masz transfery?

  • 3. Data: 2012-05-22 20:39:25
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

    Uzytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisal w wiadomosci
    czy to jest normalne, zeby taki dysk formatowal sie do NTFS poltora
    dnia? niby duza przestrzen, ale bez przesady. <rs>

    Za 20 lat dyski beda tak duzej pojemnosci ze czas formatowania bedzie dluzszy od
    okresu gwaracyjnego ;)

  • 4. Data: 2012-05-22 21:02:00
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 22 May 2012 20:39:05 +0200, Rafal Lukawski
    <r...@l...pl> wrote:

    >Jezeli z jakiegos powodu wybrales zerowanie calej powierzchni dysku, w
    >pol dnia powinien sie wyrobic. Jakie masz transfery?

    nie wiem, bo sie formatuje. nie zeruje go. zwykly format partycji z
    disk manager. <rs>

  • 5. Data: 2012-05-22 21:02:53
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 22 May 2012 20:39:25 +0200, "tyg" <t...@t...pl> wrote:

> [...]
    >dnia? niby duza przestrzen, ale bez przesady. <rs>
    >
    >Za 20 lat dyski beda tak duzej pojemnosci ze czas formatowania bedzie dluzszy od

    moze sie bedzie wtedy, jakimis zakleciami formatowac. <rs>

  • 6. Data: 2012-05-22 21:09:40
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Dysk z "Advanced format", a ty pewnie formatujesz pod XP lub partycjonerem
    nie znajacym AF? Wtedy jest znacznie wolniej.

  • 7. Data: 2012-05-22 21:13:09
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    > nie wiem, bo sie formatuje. nie zeruje go. zwykly format partycji z
    > disk manager.<rs>

    Przetlumacz to prosze na pecetowe pojecie, nie na windowsowe ;)

    PS> Quick format - tworzy strukture na dysku, format pod windowsami
    zazwyczaj zeruje całą powierzchnie.

  • 8. Data: 2012-05-22 21:34:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
    com...
    > czy to jest normalne, zeby taki dysk formatowal sie do NTFS poltora
    > dnia? niby duza przestrzen, ale bez przesady. <rs>

    Nie, nie jest normalne. Przyjmij średni zapis na całej powierzchni 100 MiB/s
    3*1000*1000/100/60/60=wychodzi nieco ponad 8 godz formatowania.

  • 9. Data: 2012-05-22 21:51:31
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 22 May 2012 21:13:09 +0200, Rafal Lukawski
    <r...@l...pl> wrote:

    >Przetlumacz to prosze na pecetowe pojecie, nie na windowsowe ;)

    myslalem, ze formatowanie jest pojeciem uniwersalnym. za
    zabezpieczajac sie nawet dodalem "zwykle".

    >zazwyczaj zeruje całą powierzchnie.

    czy aby jestes aby tego pewnien? <rs>

  • 10. Data: 2012-05-22 21:56:21
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 22 May 2012 21:09:40 +0200, "maX" <a...@i...pl>
    wrote:

    >Dysk z "Advanced format", a ty pewnie formatujesz pod XP lub partycjonerem
    >nie znajacym AF? Wtedy jest znacznie wolniej.

    formatuje pod W7, a dysk jest dysk sformatowany pod makowke w HFS.
    wiec to moze to. <rs>