  • 1. Data: 2012-05-21 13:59:28
    Temat: kabel USB 1 vs USB 2
    Od: Marx <a...@g...com>

    Witam
    Czy są kable zgodne tylko z USB 1.x (a nie z 2.0) i jak je rozróżnić?
    Marx

  • 2. Data: 2012-05-21 19:22:45
    Temat: Re: kabel USB 1 vs USB 2
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-21 13:59, Marx wrote:
    > Witam
    > Czy są kable zgodne tylko z USB 1.x (a nie z 2.0) i jak je rozróżnić?

    Różnica związana jest tylko i wyłącznie z transferem, ale to nie
    przekłada się na wyraźnie inną konstrukcję kabla. Transmisja jest
    różnicowa, więc USB generalnie dobrze radzi sobie z zakłóceniami, nie
    jestem maniakiem testów, ale nie spotkałem w ostatnich latach kabelka,
    który stwarzałby problemy z USB2.0 (małe odległości).

    Problemem z USB2.0 jest max. prąd jaki może dać port przy zasilaniu
    dysków twardych. Często przy rozruchu wymaga więcej niż mówi
    specyfikacja (specyfikacja 0.5A, typowy dysk HDD potrzebuje ok.
    0.9-1A/5V). Niektórzy mogą sugerować iz to jest zawsze związane z kablem
    (przy pewnej długości mają racje), dla mnie zawsze jest to kwestia portu
    USB.

    Dla przykładu w tanich obudowach frontowe panele b. często maja problemy
    ze współpracą z HDD, zaś porty na płycie głównej nie. Niezaleznie od kabla.

  • 3. Data: 2012-05-21 19:30:52
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Rafal Lukawski" napisał:

    > Dla przykładu w tanich obudowach frontowe panele b. często maja problemy
    > ze współpracą z HDD, zaś porty na płycie głównej nie. Niezaleznie od
    > kabla.

    A porty na panelu czym są łączone z płytą? Nie kabelkami przypadkiem?

    JoteR

  • 4. Data: 2012-05-21 20:41:37
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

    W dniu 2012-05-21 19:22, Rafal Lukawski pisze:

    > Różnica związana jest tylko i wyłącznie z transferem, ale to nie
    > przekłada się na wyraźnie inną konstrukcję kabla.

    Wystarczy niewłaściwie zapleciony ekran i już masz "to urządzenie może
    działać szybciej... bla bla bla." I czego byś nie robił, USB 2.0 "nie
    wskoczy".
    Każdemu niedowiarkowi mogę odsprzedać taki kabelek USB 2.0 1.8m za
    symboliczną złotówkę - mamy ich ok. 1000 sztuk.

    Leo

  • 5. Data: 2012-05-21 21:08:22
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.05.2012 13:59, Marx pisze:
    > Czy są kable zgodne tylko z USB 1.x (a nie z 2.0) i jak je rozróżnić?

    Jeżeli chodzi Ci o niezgodność z trybem Hi-Speed, to jedyne
    kable z nim niezgodne to badziewne kable, które nie spełniają
    również normy USB 1.x (co niestety nie przeszkadza im często
    działać w trybach Lo-Speed i Full-Speed).

    Generalnie zalecam kupowanie markowych kabli, grubych, z
    wyraźną informacją o skręceniu żył oraz o pełnym ekranowaniu.
    Ja np. chwalę sobie kable Belkina.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 6. Data: 2012-05-21 21:52:24
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

    W dniu 2012-05-21 21:08, Radosław Sokół pisze:

    > Generalnie zalecam kupowanie markowych kabli, grubych, z
    > wyraźną informacją o skręceniu żył oraz o pełnym ekranowaniu.
    > Ja np. chwalę sobie kable Belkina.

    Rozumiem, że mówiąc o grubych kablach nie masz na myśli grubości
    izolacji, a przekrój żyły, która powinna być nie cieńsza niż ile AWG?

    A o co chodzi z "wyraźną informacją o skręceniu żył", to już się nie
    domyślam. Możesz przybliżyć?

    Leo

  • 7. Data: 2012-05-22 07:54:57
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marx" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czy są kable zgodne tylko z USB 1.x (a nie z 2.0) i jak je rozróżnić?

    Miałem kiedyś kabelek noname USB 1,8m podłaczyłem do drukarki Kyocera
    FS1100, system Windows wykrył, ale jako nieznane urządzenie. Drukarka nie
    działała. Wziąłem drugi taki sam kabel i to samo. Zadzwoniłem do kumpla,
    który zajmuje się Kyocerami i on mi mówi, żebym zmienił kabel. Miałem
    jeszcze 4.5m ActiveJet i okazało się, że drukarka normalnie działa. :-)
    Co ciekawe na tych noname 1,8m działa drukarka Brothera.

  • 8. Data: 2012-05-22 08:34:58
    Od: Marx <a...@g...com>

    Efekt mam taki, iż podpinając na tym kablu tuner DVB-T (taki wielkości
    pendrive) podczas odtwarzania obraz klatkuje, a gdy tuner wpięty jest
    bezpośrednio do komputera - problem nie występuje. Zawsze myślałem że
    nie ma różnych kabli dla USB 1 i 2 ale jak widać z waszych wypowiedzi i
    mojego doświadczenia - myliłem się
    Marx

  • 9. Data: 2012-05-25 11:00:11
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Tue, 22 May 2012 07:54:57 +0200, nom napisał(a):

    > Miałem kiedyś kabelek noname USB 1,8m podłaczyłem do drukarki Kyocera
    > FS1100, system Windows wykrył, ale jako nieznane urządzenie. Drukarka nie
    > działała.

    Ja kiedys w ten sposob, dodatkowo z przedluzka usb, jakies 2 godz.
    stracilem. zaczalem ze sterownikami kombinowac i takie tam...

    --
    jg

  • 10. Data: 2012-05-27 14:15:11
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

    W dniu 2012-05-21 21:52, Leon Mazurek (inny) pisze:

> [...]
    > izolacji, a przekrój żyły, która powinna być nie cieńsza niż ile AWG?
    > A o co chodzi z "wyraźną informacją o skręceniu żył", to już się nie

    No i co z tym "skręcaniem żył" w kablach USB?

    Ciekawy Leo