  • 11. Data: 2012-05-22 22:05:42
    Temat: Re: HDD 3TB format
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 22 May 2012 21:34:51 +0200, "qwerty" <q...@p...fm>
    wrote:

    >Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
    .com...

    >Nie, nie jest normalne. Przyjmij średni zapis na całej powierzchni 100 MiB/s
    >3*1000*1000/100/60/60=wychodzi nieco ponad 8 godz formatowania.

    no takiego czasu wlasnie oczekiwalem. <rs>

  • 12. Data: 2012-05-23 05:37:37
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-22 21:51, rs wrote:

    > myslalem, ze formatowanie jest pojeciem uniwersalnym. za
    > zabezpieczajac sie nawet dodalem "zwykle".

    > czy aby jestes aby tego pewnien?<rs>

    Mogę się mylić w zakresie operacji zapis/odczyt. Ostatni raz pełnego
    formatu z win uzylem jakies pare lat temu, moze to byl jeszcze dos).
    Innymi slowy wszystko wskazywalo na to (lecące procenty itp), ze
    zapisuje (lub ewentualnie *odczytuje*) sektor po sektorze. Uzasadnienie
    zapewne jest takie, że system sprawdza sobie w ten sposób cały dysk.

    Samo stworzenie struktur NTFS to czas nie większy od 1 minuty. Puść
    Quick format.

  • 13. Data: 2012-05-23 09:55:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 May 2012, Rafal Lukawski wrote:

> [...]
    > *odczytuje*) sektor po sektorze. Uzasadnienie zapewne jest takie, że system

    Tak własnie, czyta, aby zrobic sobie mapę badsektorów.
    W połaczeniu z dyskami obsługujacymi revectoring uszkodzonych
    częsci ma to mały sens, no ale a nuż ktos używa dysku sprzed 20 lat,
    kompatybilnosc ma być!
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2012-05-23 11:34:29
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Rafal Lukawski" napisał:

    > Quick format - tworzy strukture na dysku, format pod windowsami
    > zazwyczaj zeruje całą powierzchnie.

    Bredzisz jak zwykle. Format pod Windows zeruje powierzchnię??? Żaden format
    i pod żadnym systemem nie zeruje powierzchni. Do tego służą dedykowane
    programy. Przełącznik /u to też nie zerowanie.

    Remek

  • 15. Data: 2012-05-23 16:10:20
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-23 11:34, Remek wrote:

    > Bredzisz jak zwykle. Format pod Windows zeruje powierzchnię??? Żaden format
    > i pod żadnym systemem nie zeruje powierzchni. Do tego służą dedykowane
    > programy. Przełącznik /u to też nie zerowanie.

    Cześc gówniarzu podwórkowy,

    Pragne przypomnieć, że zweryfikowałem swoją wypowiedź wspominając, iż to
    może być zapis/lub odczyt w celu weryfikacji dysku.

    Ja nie mam patentu na nieomylnośc, co znaczy tylko, że do woli moge
    tępić takie chamskie gówno jakie tu reprezentujesz.

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2012-05-23 18:41:34
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 23/05/2012 10:34, Remek wrote:

    > Bredzisz jak zwykle. Format pod Windows zeruje powierzchnię??? Żaden format
    > i pod żadnym systemem nie zeruje powierzchni. Do tego służą dedykowane
    > programy. Przełącznik /u to też nie zerowanie.

    Bredzisz jak zwykle.
    Już w Windows Vista 'pełne' formatowanie zeruje sektory, wywala roota,
    zeruje uprawnienia itd. W Windows 7 (32/64bit) też _sektory są
    zerowane_. W Win7 wbudowane narzędzie nie robi zmian ADS.

    http://support.microsoft.com/kb/941961

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 17. Data: 2012-05-23 18:42:28
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 22/05/2012 19:39, tyg wrote:

    > Uzytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisal w wiadomosci
    > czy to jest normalne, zeby taki dysk formatowal sie do NTFS poltora
    > dnia? niby duza przestrzen, ale bez przesady. <rs>
    >
    > Za 20 lat dyski beda tak duzej pojemnosci ze czas formatowania bedzie
    > dluzszy od okresu gwaracyjnego ;)

    Przy tym postępie technologicznym (przejście na urządzenia
    typu SSD), będzie to liczone w setnych częsciach sekundy.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 18. Data: 2012-05-23 18:56:24
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-23 18:41, DooMiniK wrote:

> [...]
    > zeruje uprawnienia itd. W Windows 7 (32/64bit) też _sektory są
    > zerowane_. W Win7 wbudowane narzędzie nie robi zmian ADS.

    Dzięki za update Dominik, każdy tu może sie czegoś nauczyć odnosnie
    biurkowego OS'a (włącznie ze mną, bo nie miałem namiarów na
    potwierdzenie swoich przypuszczeń).

  • 19. Data: 2012-05-23 19:30:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 23 May 2012 17:41:34 +0100, DooMiniK napisał(a):

    > W Win7 wbudowane narzędzie nie robi zmian ADS.

    A tego nie rozumiem. Jeśli usuwa pliki to i ich ADSy też są usuwane. Więc
    o jakich ADSach piszesz?

  • 20. Data: 2012-05-23 20:48:44
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 23/05/2012 18:30, jureq wrote:

    > A tego nie rozumiem. Jeśli usuwa pliki to i ich ADSy też są usuwane. Więc
    > o jakich ADSach piszesz?

    Skrót myślowy - Win7 ogólnie inaczej obrabia formatowanie, zrezygnowano
    z metodologii ADS. Mogę poszukać w notatkach.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel