-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
pl!not-for-mail
From: "Psot" <p...@T...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Gwint prostokątny w tokarce?!
Date: Wed, 15 Jun 2011 16:49:11 +0200
Organization: Dialog Net
Lines: 53
Message-ID: <itagp6$2p2$1@news.dialog.net.pl>
References: <istveu$kqr$1@news.dialog.net.pl>
<6...@2...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: dynamic-62-87-247-86.ssp.dialog.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.dialog.net.pl 1308149350 2850 62.87.247.86 (15 Jun 2011 14:49:10 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 15 Jun 2011 14:49:10 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28931
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:64ea9f08-7640-48d5-8273-13edc9c32061@28g2000yqu
.googlegroups.com...
On Jun 10, 9:40 pm, "Psot" <p...@T...pl> wrote:
> Tokarka SPC-900PA. Brak powtarzalności wymiaru więc rozebrałem suport
> poprzeczny. Śruba suportu poprzecznego dziwna i trudna do zdefiniowania. W
> połowie wygląda jak trapezowa, w połowie jak gwint prostokątny.Po nakrętce
> trudno orzec, bo po 5 latach sporadycznyuch robót [mniej jak dniówka ]
> zdezelowana, a "piórka " gwintu grupości papierka.Trudno uwierzyć , ale
> taki
> jest stan faktyczny. Pytanie takie" Czy to możliwe aby to był gwint
> prostokątny? Z góry założyłem, że to jest trapezowy i tak oceniam stan
> całości, ale kilku "speców" po kolei ocenia , że to jest gwint
> prostokątny...Czyżbym tracił siódmy zmysł?
> Czy to możliwe aby śruba pociągowa w tokarce była prostokątna ?
Właśnie coś tu złapałem w imadle żeby się dremelem pobawić. Takie
tanie Chung Hwa. Śruba ma gwint jak najbardziej prostokątny. Wydaje mi
się że zużyty prostokątny może przypominać trapezowy niż że zużyty
trapezowy upodobni się do prostokątnego.
Konrad
Uzupełnię wątek bom mądrzejszy w informacje. Gwint jest [był]oczywiście
trapezowy.[DTR dorwałem]. Dla ciekawskich tematu:"jak to możliwe takie
uszkodzenie" kilka uwag...Śruba pociągowa jest zrobiona z jakiegoś gó*na
[niby stal,ale takiej to nie spotkałem]i wszyscy się dziwili, ze taka
miękka.Podatna na uszkodzenie niczym aluminium. Po drugie: konstrukcja
nakrętki [tak na oko to wykonana ze zwykłego mosiądzu] to wydaje się
nieporozumieniem. Na przykład śruba jest podparta z jednej tylko strrony, a
z drugiej [za nakrętką ] wisi w powietrzu. W nakrętce dwie śrubeczki M4 na
wkętaczek-do kasowania luzu na gwincie [?!].Kasowanie luzu na tylko 3
zwojach gwintu w nakrętce [nakrętka jest podcięta]...
A inne przyczyny? Nie smar, bo była smarowana, a nawet gdyby nie była to
widziałem maszyny nie smarowane latami w idealnym stanie..
Najbardziej połączenie to dostaje przy "wypadkach"..Zakleszczenie się
przecinaka i urwanie go- to potężne obciązenie na tę śrubę. Radełkowanie to
spore siły działające, wyobolanie [jak ktoś tu zauważył] rónież . Częstym
przypadkiem jest tragiczna na tokarce podjechanie za blisko szczęk i
włączenie maszyny. Uszkodzenia mogą być wtedy tragiczne -również tej
śruby.Włączenie zbyt dużego posuwu jak na dany proces [bo się "maca "
parametry-to również potworne obciążenie śruby.
W opisywanym przypadku przez pięć lat -zakładam- około dwa przecinaki urwane
[zakleszczyły się w kanałku]w trakcie przecinania ,trochę radełkowania , ale
bez przesady, kilka uderzeń niezbyt tragicznych szczękopodobnych [materiał
nieosiowy uderzał o nóż i wystąpiło nadmierne obciązenie].. Obciążenie
maszyny robotami prawie żadne..Około godziny na dobę i zazwyczaj "lekkie"
robótki zero obciążeń...
Główną przyczyną stanu-uważam- jest to, że konstrukcja tej maszyny wygląda
jakby stworzono ją dla dziecka , przez dziecko... [materiał śruby wprawia
wszystkich w osłupienie] ...
Psot
Następne wpisy z tego wątku
- 15.06.11 15:40 Konrad Anikiel
- 16.06.11 03:15 J.F.
- 16.06.11 09:14 Konrad Anikiel
- 16.06.11 15:17 Psot
- 16.06.11 15:29 cef
- 16.06.11 15:55 Konrad Anikiel
- 16.06.11 16:09 cef
- 16.06.11 17:42 Konrad Anikiel
- 16.06.11 21:22 J.F.
- 16.06.11 21:32 cef
- 16.06.11 21:53 J.F.
- 17.06.11 05:21 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=