eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaGwint prostokątny w tokarce?!Re: Gwint prostokątny w tokarce?!
  • Data: 2011-06-16 15:17:31
    Temat: Re: Gwint prostokątny w tokarce?!
    Od: "Psot" <p...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:36807eeb-06f4-4e43-b64b-8a59c035bce9@17g2000prr
    .googlegroups.com...
    On Jun 15, 3:49 pm, "Psot" <p...@T...pl> wrote:



    > Główną przyczyną stanu-uważam- jest to, że konstrukcja tej maszyny wygląda
    > jakby stworzono ją dla dziecka , przez dziecko... [materiał śruby wprawia
    > wszystkich w osłupienie] ...

    Może egzemplarz trefny. Może śruby nie obrobiono cieplnie. Takie tanie
    śruby nagniata się z miękkiej stali, jak zgniot jej nie umocni (a
    powierzchni przecież nie umocni choćby się spocił) to skąd ma byc
    twarda? Imadłowe się nikluje, zanim ten nikiel odpadnie, to przez parę
    lat potrafi być całkiem przyzwoity materiał!
    Konrad

    Śruba pociągowa tokarki powinna być zrobiona z "lepsiejszego" materiału [tak
    zwana "stal do nawęglania"]przynajmniej 40H i azotowana. Dzięki temu
    piekielnie odporna powierzchniowo na demolkę, a rdzeń "pracuje" [bo miętki]
    i poddaje się udarom.Najczęsciej na typowej śrubie nie widać zniszczeń i
    chropowatośc jest zachowana. Zniszczenie polega głównie na "wyciągnięciu"
    gwintu w miejscu najczęściej używanym co nie przeszkadza jako tako w
    toczeniu, lecz "ucieka " dokładnośc toczenia. Acha, znormalizowana typowa
    śruba ma gwint wytoczony, a nie gnieciony.I azotowanie po toczeniu.
    Psot

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: