    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Gwint prostok?tny w tokarce?!
    Date: Thu, 16 Jun 2011 05:15:52 +0200

    On Tue, 14 Jun 2011 14:07:41 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

    >Nie chodziło o duże tylko większe. O ile to nie jest przecinanie, to
    >zawsze jakaś tam siła będzie, tym większa im materiał twardszy. Te

    A dlaczego przy przecinaniu nie mialoby byc sily ?

    >śruby by nie były Tr50, tylko M5 gdyby sił nie było.

    Te sruby musza byc dosc precyzyjne. Nie wiem czy M5 takie robia.

    Dawno juz nie stalem przy tokarce, ale jakos sobie nie przypominam
    zeby obsluga wymagala duzej sily. Nawet srednia bym tego nie nazwal.
    No ale przelozenie tam tez jest spore.

    A tak swoja droga - czy przy (nie)odpowiedniej geometrii noza nie
    mozna tych sil skompenowac, czy wrecz w przeciwna strone skierowac -
    tzn trzeba bedzie sila utrzymywac noz przed zbytnim samoczynnym
    zaglebieniem ?

    J.