eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaGwarancja Nikon Polska - paranoja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 21. Data: 2010-02-18 13:08:43
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 13:41:32 +0100, JD napisał(a):

    >
    > Parę dni temu kupowałem filtr (wysyłkowo) i dostałem paragon.
    > W jakiej sytuacji może mi to utrudnić życie?

    Jak zgubisz :)

    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"


  • 22. Data: 2010-02-18 13:20:01
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl>

    > Wniosek paragony spinać razem z gwarancją (i jeszcze zrobić ksero na
    > wypadek gdyby wyblakły).

    W myśl prawa ksero paragonu (oryginał nam zupełnie wyblakł) - nie jest
    dowodem zakupu (więc sklep (serwis) może taki kserowany paragon
    zignorować) - ale jest honorowane jako dowód w sprawie sądowej. Warto zatem
    walczyć o jak najdłuższą żywotność oryginału paragonu - przechowując go np.
    w lodówce. ;-)


  • 23. Data: 2010-02-18 13:21:27
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: "Santana" <s...@i...pl>


    Użytkownik "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hljeuu$8fm$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >> Wniosek paragony spinać razem z gwarancją (i jeszcze zrobić ksero na
    >> wypadek gdyby wyblakły).
    >
    > W myśl prawa ksero paragonu (oryginał nam zupełnie wyblakł) - nie jest
    > dowodem zakupu (więc sklep (serwis) może taki kserowany paragon
    > zignorować) - ale jest honorowane jako dowód w sprawie sądowej. Warto
    > zatem walczyć o jak najdłuższą żywotność oryginału paragonu - przechowując
    > go np. w lodówce. ;-)


    Albo brać fakture :)


  • 24. Data: 2010-02-18 13:31:20
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:1j9e350dlbgim.j6wuoqohosne.dlg@40tude.net...
    > Dnia Thu, 18 Feb 2010 13:41:32 +0100, JD napisał(a):
    >
    >>
    >> Parę dni temu kupowałem filtr (wysyłkowo) i dostałem paragon.
    >> W jakiej sytuacji może mi to utrudnić życie?
    >
    > Jak zgubisz :)
    >
    > --
    > Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    > "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"


    Filtr czy paragon? ;)

    --
    Pozdrawiam
    JD


  • 25. Data: 2010-02-18 13:51:12
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: nobi12345 <n...@...dwa.lub.tlen.pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 12:47:16 +0100, Sławek Drogosz napisał(a):

    > Tylko pytanie - czy na żądanie Klienta mają obowiązek wydać wtórnik
    > paragonu - czy jest to tylko ich dobra wola ? ;-)

    Moja kasa fiskalna nie wyda wtórnika (bo niby jak).

    Ciekawe, czy są kasy fiskalne z opcja wtórnika?

    Może te nowe, z kopia elektroniczną albo systemy sprzedaży oparte o
    komputer, ale kasy fiskalne?

    --
    pozdrawiam

    nobi12345


  • 26. Data: 2010-02-18 14:36:33
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl>

    W przedstawionej sytuacji - jeżeli sprzęt będzie wymagał naprawy:
    - serwis ze względu na brak paragonu (dowodu zakupy) odmówi naprawy; Nikon w
    warunkach gwarancji określa wymóg karty gwarancyjnej z dołaczonym dowodem
    zakupu
    - ale można sprzęt reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową (kupna);
    tutaj okres reklamacyjny wynosi 2 lata i 2 miesiące od stwierdzenia wady.
    Tutaj również wymagany jest dowód zakupu (a w zasadzie transakcji
    sprzedawca/kupujący) i nie ma wymogu prawnego aby był to koniecznie paragon
    (faktura) ze strony kupującego - a sprzedajacy ma obowiązek przechowywania
    faktur (paragonów) przez okreslony czas (na pewno pozyżej 1 roku). W
    opisanej sytuacji kupujący ma w rękach podbitą gwarancję - sklep nie może
    wyprzeć się faktu sprzedaży.

    I tak sobie myślę, że reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową mają
    większą moc prawną i są wygodniejsze dla klienta niż gwarancja.
    Dlaczego:
    - oddajemy uszkodzony (nie z winy użytkownika) sprzęt do sklepu i nie
    interesuje Nas wysyłanie go do serwisu i np. użeranie się z tymi "złymi"
    serwisami
    - gwarancja i jej regulamin jest tworzona przez samego sprzedającego, który
    dba o swoje interesy i jeżeli np. deklarowany maksymalny czas naprawy jest
    przekroczony - prawnie niewiele możemy zrobić jako Klienci
    - w przypadku czasu realizacji reklamacji z tytułu "niezgodniości towaru z
    umową" przepisy regulujące formę i czas rozpatrywania reklamacji są
    jednolite (obowiązujące dla całego kraju czy UNI) i łatwiej je egzekwować

    Myślę, że My Polacy zabardzo przyzwyczaliliśmy się do schematu - uszkodzony
    towar - oddajemy go do serwisu producenta. Czas może na schemat - uszkodzony
    towar - oddajemy go do sklepu - i nie z tytułu gwarancji - a koniecznie
    "niezgodności towaru z umową". Mocno może uprościłem temat - ale tak myslę.


  • 27. Data: 2010-02-18 15:04:17
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 14:31:20 +0100, JD napisał(a):

    > Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    > wiadomości news:1j9e350dlbgim.j6wuoqohosne.dlg@40tude.net...
    >> Dnia Thu, 18 Feb 2010 13:41:32 +0100, JD napisał(a):
    >>
    >>>
    >>> Parę dni temu kupowałem filtr (wysyłkowo) i dostałem paragon.
    >>> W jakiej sytuacji może mi to utrudnić życie?
    >>
    >> Jak zgubisz :)
    >>
    >
    >
    > Filtr czy paragon? ;)

    W obu przypadkach :)

    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer


  • 28. Data: 2010-02-18 15:11:27
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sławek Drogosz wrote:
    > W przedstawionej sytuacji - jeżeli sprzęt będzie wymagał naprawy:
    > - serwis ze względu na brak paragonu (dowodu zakupy) odmówi naprawy;
    > Nikon w warunkach gwarancji określa wymóg karty gwarancyjnej z
    > dołaczonym dowodem zakupu
    > - ale można sprzęt reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową
    > (kupna); tutaj okres reklamacyjny wynosi 2 lata i 2 miesiące od
    > stwierdzenia wady. Tutaj również wymagany jest dowód zakupu (a w
    > zasadzie transakcji sprzedawca/kupujący) i nie ma wymogu prawnego aby
    > był to koniecznie paragon (faktura) ze strony kupującego - a
    > sprzedajacy ma obowiązek przechowywania faktur (paragonów) przez
    > okreslony czas (na pewno pozyżej 1 roku). W opisanej sytuacji
    > kupujący ma w rękach podbitą gwarancję - sklep nie może wyprzeć się
    > faktu sprzedaży.
    > I tak sobie myślę, że reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową
    > mają większą moc prawną i są wygodniejsze dla klienta niż gwarancja.
    > Dlaczego:
    > - oddajemy uszkodzony (nie z winy użytkownika) sprzęt do sklepu i nie
    > interesuje Nas wysyłanie go do serwisu i np. użeranie się z tymi
    > "złymi" serwisami
    > - gwarancja i jej regulamin jest tworzona przez samego sprzedającego,
    > który dba o swoje interesy i jeżeli np. deklarowany maksymalny czas
    > naprawy jest przekroczony - prawnie niewiele możemy zrobić jako
    > Klienci - w przypadku czasu realizacji reklamacji z tytułu
    > "niezgodniości towaru z umową" przepisy regulujące formę i czas
    > rozpatrywania reklamacji są jednolite (obowiązujące dla całego kraju
    > czy UNI) i łatwiej je egzekwować
    > Myślę, że My Polacy zabardzo przyzwyczaliliśmy się do schematu -
    > uszkodzony towar - oddajemy go do serwisu producenta. Czas może na
    > schemat - uszkodzony towar - oddajemy go do sklepu - i nie z tytułu
    > gwarancji - a koniecznie "niezgodności towaru z umową". Mocno może
    > uprościłem temat - ale tak myslę.

    tja poczytaj jednak warunki...

    tylko do 6 miesięcy domniemywa sie że wada istniała w chwili sprzedaży potem
    trzeba to udowodnić.


  • 29. Data: 2010-02-18 16:31:12
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > W poście <hlj5jp$g2k$1@news.interia.pl>,
    > Santana nabazgrał:
    >> P.S. Odkąd pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Coś się
    >> zmieniło?
    >
    > Marki poważnie traktujące klienta (Lenovo/Thinkpad, Apple i pewnie kilka
    > innych) jak i poważniejsze sklepy (z fotograficznych B&H) stwierdzają czy
    > gwarancja jest jeszcze ważna na podstawie numeru seryjnego sprzętu. Można
    > oddać do naprawy bez jakiejkolwiek makulatury.

    I owszem, gdy w MBP padł mi układ graficzny, po numerze seryjnym
    sprawdzili, kuriera na swój koszt przysłali, bez dodatkowej
    papierkologii sprawę załatwili.

    Pzdr,
    Kuba


  • 30. Data: 2010-02-18 16:36:41
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:
    > ...
    > > P.S. Odkąd pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Coś się
    > > zmieniło?

    > W Polsce? A na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    Gwarancja jest dobrowolna od producenta i może wpisać w nią dowolne warunki.

    --
    gs

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: