eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaGwarancja Nikon Polska - paranojaRe: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!news.
    nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!newsfeed.ision.ne
    t!newsfeed2.easynews.net!ision!newsfeed.freenet.de!xlned.com!feeder1.xlned.com!
    transit4.hitnews.eu!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.
    MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshost
    ing.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atla
    ntis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Date: Thu, 18 Feb 2010 15:36:33 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 31
    Message-ID: <hljjuv$kd0$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hlj4ic$dql$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: pozyton.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1266504479 20896 80.48.250.66 (18 Feb 2010
    14:47:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Feb 2010 14:47:59 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Antivirus: avast! (VPS 100218-0, 2010-02-18), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:849001
    [ ukryj nagłówki ]

    W przedstawionej sytuacji - jeżeli sprzęt będzie wymagał naprawy:
    - serwis ze względu na brak paragonu (dowodu zakupy) odmówi naprawy; Nikon w
    warunkach gwarancji określa wymóg karty gwarancyjnej z dołaczonym dowodem
    zakupu
    - ale można sprzęt reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową (kupna);
    tutaj okres reklamacyjny wynosi 2 lata i 2 miesiące od stwierdzenia wady.
    Tutaj również wymagany jest dowód zakupu (a w zasadzie transakcji
    sprzedawca/kupujący) i nie ma wymogu prawnego aby był to koniecznie paragon
    (faktura) ze strony kupującego - a sprzedajacy ma obowiązek przechowywania
    faktur (paragonów) przez okreslony czas (na pewno pozyżej 1 roku). W
    opisanej sytuacji kupujący ma w rękach podbitą gwarancję - sklep nie może
    wyprzeć się faktu sprzedaży.

    I tak sobie myślę, że reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową mają
    większą moc prawną i są wygodniejsze dla klienta niż gwarancja.
    Dlaczego:
    - oddajemy uszkodzony (nie z winy użytkownika) sprzęt do sklepu i nie
    interesuje Nas wysyłanie go do serwisu i np. użeranie się z tymi "złymi"
    serwisami
    - gwarancja i jej regulamin jest tworzona przez samego sprzedającego, który
    dba o swoje interesy i jeżeli np. deklarowany maksymalny czas naprawy jest
    przekroczony - prawnie niewiele możemy zrobić jako Klienci
    - w przypadku czasu realizacji reklamacji z tytułu "niezgodniości towaru z
    umową" przepisy regulujące formę i czas rozpatrywania reklamacji są
    jednolite (obowiązujące dla całego kraju czy UNI) i łatwiej je egzekwować

    Myślę, że My Polacy zabardzo przyzwyczaliliśmy się do schematu - uszkodzony
    towar - oddajemy go do serwisu producenta. Czas może na schemat - uszkodzony
    towar - oddajemy go do sklepu - i nie z tytułu gwarancji - a koniecznie
    "niezgodności towaru z umową". Mocno może uprościłem temat - ale tak myslę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: