eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaGwarancja Nikon Polska - paranojaRe: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Date: Thu, 18 Feb 2010 16:11:27 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <hljlba$qvb$1@news.onet.pl>
    References: <hlj4ic$dql$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hljjuv$kd0$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: lzu114.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1266505898 27627 95.50.150.114 (18 Feb 2010 15:11:38 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Feb 2010 15:11:38 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:849003
    [ ukryj nagłówki ]

    Sławek Drogosz wrote:
    > W przedstawionej sytuacji - jeżeli sprzęt będzie wymagał naprawy:
    > - serwis ze względu na brak paragonu (dowodu zakupy) odmówi naprawy;
    > Nikon w warunkach gwarancji określa wymóg karty gwarancyjnej z
    > dołaczonym dowodem zakupu
    > - ale można sprzęt reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową
    > (kupna); tutaj okres reklamacyjny wynosi 2 lata i 2 miesiące od
    > stwierdzenia wady. Tutaj również wymagany jest dowód zakupu (a w
    > zasadzie transakcji sprzedawca/kupujący) i nie ma wymogu prawnego aby
    > był to koniecznie paragon (faktura) ze strony kupującego - a
    > sprzedajacy ma obowiązek przechowywania faktur (paragonów) przez
    > okreslony czas (na pewno pozyżej 1 roku). W opisanej sytuacji
    > kupujący ma w rękach podbitą gwarancję - sklep nie może wyprzeć się
    > faktu sprzedaży.
    > I tak sobie myślę, że reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową
    > mają większą moc prawną i są wygodniejsze dla klienta niż gwarancja.
    > Dlaczego:
    > - oddajemy uszkodzony (nie z winy użytkownika) sprzęt do sklepu i nie
    > interesuje Nas wysyłanie go do serwisu i np. użeranie się z tymi
    > "złymi" serwisami
    > - gwarancja i jej regulamin jest tworzona przez samego sprzedającego,
    > który dba o swoje interesy i jeżeli np. deklarowany maksymalny czas
    > naprawy jest przekroczony - prawnie niewiele możemy zrobić jako
    > Klienci - w przypadku czasu realizacji reklamacji z tytułu
    > "niezgodniości towaru z umową" przepisy regulujące formę i czas
    > rozpatrywania reklamacji są jednolite (obowiązujące dla całego kraju
    > czy UNI) i łatwiej je egzekwować
    > Myślę, że My Polacy zabardzo przyzwyczaliliśmy się do schematu -
    > uszkodzony towar - oddajemy go do serwisu producenta. Czas może na
    > schemat - uszkodzony towar - oddajemy go do sklepu - i nie z tytułu
    > gwarancji - a koniecznie "niezgodności towaru z umową". Mocno może
    > uprościłem temat - ale tak myslę.

    tja poczytaj jednak warunki...

    tylko do 6 miesięcy domniemywa sie że wada istniała w chwili sprzedaży potem
    trzeba to udowodnić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: