eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? › Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
    Date: Tue, 17 Aug 2010 19:14:24 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 110
    Message-ID: <i4en2g$k68$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4...@n...onet.pl>
    <4c684d98$0$20998$65785112@news.neostrada.pl>
    <i4a032$qok$1@inews.gazeta.pl> <i4au8t$11s3$2@news2.ipartners.pl>
    <i4cjuh$p6c$1@inews.gazeta.pl> <i4dpad$2886$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1282072464 20680 172.20.26.236 (17 Aug 2010 19:14:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Aug 2010 19:14:24 +0000 (UTC)
    X-User: johnny_hooker
    X-Forwarded-For: 221.238.17.245
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2304535
    [ ukryj nagłówki ]

    Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):

    > >> Ale ty sam widzisz błędy i przeinaczenia w tym opisie, prawda?
    > >
    > > Czemu jesteś gołosłowny? Masz coś do powiedzenia KONKRETNEGO - to
    pisz, a
    > nie
    > > "robisz tajemniczą minę"...
    > >
    >

    Ja będę pisał za siebie - jak JA to rozumiem.

    > "Czemu detonacje - a nie spalanie, jak to jest w silnikach tradycyjnych?

    No na to pytanie masz przecież odpowiedź: dlatego, że detonacja paliwa -
    zamiast dotychczas stosowanego spalania - wyzwala wielokrotnie więcej energii.

    >Jest w ięcej przyczyn, niż jedna:
    >
    > * Energię dostępną z paliwa możemy określić jako sumaryczną
    wartoś
    > ć uwolnień energii w jednostce czasu - w ten
    > sposób detonacja, która przyśpiesza uwolnienie energii, znacząco
    zwiększa
    > uzyskaną moc"
    >
    > Dlaczego niby energia to "sumaryczna wartość uwolnień energii *w
    jednostce c
    > zasu*"???
    > Energia całkowita to suma uwolnionej energii, kropka. Energię
    przypadającą
    > na jednostkę czasu nazywa się MOCĄ. Przynajmniej w fizyce.

    Masz rację; powinno być "moc" - zgodnie z angielskojęzycznym oryginałem (jest
    tam dostępny). Trzeba na to zwrócić uwagę. Ale tam - już w drugim zdaniu -
    jest słówko "moc". Widzę, że wolałeś udać, iż nie ma...

    > W jednym cyklu pracy uwolniona jest energia z podanej w tym cyklu dawki
    paliwa.
    > Dlaczego niby "przyspieszenie uwolnienia energii" ma zwiększyć moc? Że
    niby
    > jeśli
    > spalimy tę samą dawkę szybciej, to energii nam od tego przybędzie?
    Owszem,
    > stopień
    > sprężania ma spore znaczenie. Ale szybkość - nie.

    No chyba sam sobie na to powyżej odpowiedziałeś? "Energię przypadającą
    na jednostkę czasu nazywa się MOCĄ. Przynajmniej w fizyce".

    > JedĹşmy dalej:
    >
    > " dokładne odparowanie paliwa także zwiększa możliwości uwolnienia
    energii
    > z paliwa,
    > bowiem w taki sposób reakcja chemiczna zachodzi całkowicie, i nie
    odkładają
    > się
    > zanieczyszczenia, ani nie są emitowane w gazach wydechowych"
    >
    > Reakcja chemiczna czyli spalanie zachodzi w klasycznych silnikach w 95-99%.
    > Tu akurat nie ma wiele do poprawienia.

    1. W "kanonierce" nie mamy do czynienia ze spalaniem, tylko z detonacją.
    2. Może tak dobre spalanie jest w benzynowym (i też nie wiem, czy aż tak
    idealne, na razie nie będę sprawdzał...) - ale nie w dieslu (sadza, CO2...).

    > "Taka współpraca elementów silnika powiększa także uzyskiwany moment
    obrot
    > owy, poniewaĹź
    > „ściskanie poduszki powietrznej” w efekcie detonacji paliwa wprowadza
    opĂł
    > Ĺşnienie
    > we wzroście ciśnienia nad tłokiem roboczym. Dzięki temu maksymalne
    ciśnien
    > ie
    > (o wartości prawie tak dużej, jak w chwili detonacji) uzyskujemy przy
    poziomy
    > m
    > ustawieniu wału korbowego, co zwiększa uzyskany moment obrotowy o dwa
    rzędy
    > wielkości
    > (ok. 100-krotnie!), jasno wskazując możliwość do zaoszczędzenia nawet
    do 9
    > 9% dotychczas
    > zużywanych ilości paliwa"
    >
    > Co ma piernik do wiatraka? Moc to moment razy obroty.

    ..a moment rośnie, gdy wał jest poziomo w chwili, gdy uzyskujemy maksymalną
    siłę. Zamiast "ściskać korbowód" - gdy wał jest pionowo, jak w klasycznym
    dieslu - mamy max. dostępne ramię siły. Czaisz?

    > Praca to moc razy czas. Praca równa jest energii. Energię można
    przekazać
    > przy danych obrotach przez krĂłtszy czas duĹźym momentem, albo przez
    dłuższy
    > - małym.
    > Nie ma to NIC wspólnego ze sprawnością układu i "zaoszczędzeniem 99%
    paliw
    > a"
    >
    > Generalnie, to jest w większości bełkot.

    Jak ktoś nie rozumie - to dla niego jest to bełkot. Ale na czyjś brak
    umiejętności czytania ZE ZROZUMIENIEM ja nic nie poradzę.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: