  • Data: 2012-04-12 23:31:16
    Temat: Re: Głosujcie na Asię!
    Od: marek augustynski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > W kulturze masowej zapanował idiotyczny kult afirmacji życia, śmierć zaś traktowana
    jest z pogardą, oburzeniem, rodzi bunt i protest. Wszyscy trzęsą się przed śmiercią,
    stała się ona wręcz brzydkim słowem.

    > Protestuje się przeciw eutanazji i aborcji, ogłasza żałoby, pewnie niedługo
    niedoszłych samobójców będzie się karać dożywotnim więzieniem...

    > Powoli stajemy się zakładnikami życia, życie nas zniewala, jako nadrzędna wartość
    jest przebiegle wykorzystywane do ograniczania wolności - co tylko jest choćby
    troszeczkę zabójcze, śmiertelne i groźne powoli trafia na indeks i jest bezpardonowo
    zwalczane przez witalistyczne lobby, dążące do przekształcenia życia w zdrową,
    nieznośnie długą, bezpieczną i nudną wegetację.

    > Jak widać nie ma już ucieczki, ratunku ani nadziei - nawet fotografia ma być żywa,
    nieśmiertelna i basta!

    > Jakie to drobnomieszczańskie...

    Zdaje mi się, że zgadzam się z tobą. Wspomniałem o śmierci, aby
    zaznaczyć, że istnieje (pół żartem pół serio ale mniejsza z tym). Jej
    świadomość uważam za podstawę człowieczeństwa. Życie bez zastanowienia
    się nad własną przemijalnością jest jak dbanie o wizerunek,
    egoistyczne. Ty pisałeś o niemożności ujęcia w słowa, o absolucie, a
    ja o próbie, która przy całej swojej ułomności mówi, że jeszcze żyję.
    Nie rób z życia grobowca.

    marek