    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Date: Thu, 13 Jul 2017 15:53:51 -0000 (UTC)

    Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > Samochód stojący pod chmurką, niejeżdżony trzy lata...
    >
    > Klocki mocno przyrdzewiałe do tarcz... gruba warstwa rdzy na tarczach.
    >
    > Rozjeżdżony sporo od końca maja, ale na tarczach wciąż gruba warstwa
    > glazury. Tarcze wyglądają na w miarę niezużyte pod względem ich grubości...
    > glazura jednak nie znika od hamowania.
    >
    > Czy jest jakiś domowy sposób na usunięcie tej warstwy glazury z tarcz
    > hamulcowych? Szczotka druciana na wiertarce? Papier ścierny? Coś podobnego?
    >
    > Czy jest sens zostawić te tarcze bez usuwania glazury i założyć tam tylko
> [...]

    3M robi takie tarcze ścierne do użycia na wiertarce:

    http://www.3m.com/3M/en_US/company-us/search/~/3M-Ro
    loc-Brake-Rotor-Surface-Conditioning-Disc-Starter-Pa
    ck?N=5002385+3293194156&rt=rud

    http://www.3m.com/3M/en_US/company-us/all-3m-product
    s/~/3M-Roloc-Brake-Rotor-Surface-Conditioning-Disc-R
    efill-Pack?N=5002385+8709313+8710644+8710691+8744413
    +3293194082&rt=rud

    Przeznaczone są właśnie do tarcz hamulcowych i używają tlenków aluminium
    jak materiału ściernego.

    Firma 3M jednak wyraźnie pisze, że przeznaczone są do przygotowania
    powierzchni tarcz hamulcowych PO wcześniejszym toczeniu ich na tokarce.

    Czy te tarcze będą na tyle ostre i agresywne aby przegryźć się przez
    warstwę glazury pokrywającą moje tarcze czy będą się tylko po tej glazurze
    ślizgać, tak jak się teraz ślizgają pokryte taką samą glazurą klocki?
    Numerek gradacji ściernej 120, czyli ziarna grube, powinny być ostre...

    Ktoś próbował zdrapywać glazurę z tarcz hamulcowych taką metodą?