eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGlazura na tarczach hamulcowychRe: Glazura na tarczach hamulcowych
  • Data: 2017-07-13 18:47:35
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ok852f$i9s$...@d...me...
    Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > Samochód stojący pod chmurką, niejeżdżony trzy lata...
    > Klocki mocno przyrdzewiałe do tarcz... gruba warstwa rdzy na
    > tarczach.
    >
    > Rozjeżdżony sporo od końca maja, ale na tarczach wciąż gruba warstwa
    > glazury. Tarcze wyglądają na w miarę niezużyte pod względem ich
    > grubości...
    > glazura jednak nie znika od hamowania.

    Pszemolu - ale rdza, czy jakas tajemnicza "glazura" ?
    Glazura to na kafelkach.

    > Czy jest sens zostawić te tarcze bez usuwania glazury i założyć tam
    > tylko
    > nowe klocki i liczyć na to, że nowe klocki zetrą glazurę z tarcz?
    > Aktualnie zużyte klocki pokryta są oczywiście taką samą glazurą jak
    > tarcze
    > i się tylko wzajemnie ślizgają, glazury nie ubywa...

    Ja bym tam pare razy zahamowal.

    Jesli to rdza, to sie musi wytrzec, a glazura ... co za glazura, nie
    powinno nic takiego powstac.

    Moze tloczki rozruszac, moze prowadnice ruszyc, zeby klocki dociskaly
    ?
    Tylko tyle, ze jak juz wymienisz tloczki i prowadnice, to od razu
    klocki zmienic, bo po co dwa razy robic :-)

    >> A może nie kombinować, nie drutować tylko kupić nowe tarcze? Ale to
    >> trochę
    >> wygląda mi na marnotrastwo...

    IMO - tarcze to trzeba bedzie kupic, jak sie okaze, ze sa glebokie
    wzery od rdzy.

    >3M robi takie tarcze ścierne do użycia na wiertarce:
    >http://www.3m.com/3M/en_US/company-us/search/~/3M-R
    oloc-Brake-Rotor-Surface-Conditioning-Disc-Starter-P
    ack?N=5002385+3293194156&rt=rud
    N=5002385+8709313+8710644+8710691+8744413+3293194082
    &rt=rud

    >Przeznaczone są właśnie do tarcz hamulcowych i używają tlenków
    >aluminium
    jak materiału ściernego.

    Dawniej to sie "korund" nazywalo :-)

    Na moj gust - zdejmij kolo, wez solidny srubokret i mlotek, rozruszaj
    zaciski tak jak sa, jak sie uda, to zobacz jak hamuje.
    A jak sie nie uda, to rozbierz zaciski i sie dowiesz czy trzeba nowe
    tloczki, prowadnice, czy tylko uszczelki i smar.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: