  • Data: 2017-07-13 20:39:43
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >>> http://www.3m.com/3M/en_US/company-us/search/~/3M-Ro
    loc-Brake-Rotor-Surface-Conditioning-Disc-Starter-Pa
    ck?N=5002385+3293194156&rt=rud

    > tzn tarcze scierne

    > No wlasnie skoro nie bylo toczenia, to rowkow nie ma, i powyzsze
    > narzedzia niepotrzebne :-)
    >
    > Ok, czasem rowki robia same klocki.
    >
    > No i byc moze poradza sobie z glazura, na ktora narzekasz.

    Owszem, te kółka ścierne są do niwelowania cylindrycznych rowków po
    tokarce. Tokarce, której się używa do przetoczenia używanych tarcz przed
    założeniem nowych klocków. Są też takie tokarki do tarcz, których używasz
    do tarcz wciąż zamontowanych na kołach - toczysz kręcąc tarczą na łożysku.

    Wiem, że materiał z jakiego robi się tarcze hamulcowe jest bardzo twardy.
    Stąd moja nadzieja, że te kółka ścierne poradziłyby sobie też z glazurą,
    choć może się okazać, że glazura twardsza od stali w tarczach... nie wiem,
    dlatego pytam czy ktoś próbował użyć do tego celu.

    Jak nikt nie wie to jutro kupię po prostu, założę na swoją wiertarkę i
    sprawdzę czy dadzą radę tej glazurze...

    A dziś muszę jeszcze zajrzeć do pozostałych trzech hamulców, bo wczoraj
    udało mi się zajrzeć tylko do jednego. Być może tarcze w pozostałych
    hamulcach są na tyle zaorane, że trzeba będzie i tak nowe kupić i problem z
    glazurą magicznie zniknie ;-) Nie dowiem się o tym dopóki nie obejrzę
    każdej tarczy z obu stron :-)