    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gaźnik, zimny silnik, ssanie, wkręcanie na obroty
    Date: Wed, 26 Sep 2018 14:11:55 +0200

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
> [...]
    >ruszyć).

    >Zastanawiam się co właściwie odpowiada za to, że w przypadku silnika
    >z gaźnikiem silnik nie pozwala się wkręcić na obroty, zanim się nie
    >nagrzeje, tylko dławi się i jeśli nie odpuści się gazu, to gaśnie.

    >W przypadku wtrysku komputer ustala skład mieszanki m.in. na
    >podstawie
    >temperatury silnika (wzbogaca ją gdy silnik jest zimny), ale przecież
    >podobną rolę pełni w gaźniku ssanie (tu jest automatyczne).

    >Może ssanie wtedy jeszcze nie odpuściło i silnik się zalewał, bo miał

    Ale moze byc odwrotnie - powietrza duzo, a paliwa niestety nie.
    Moze ssanie zle wyregulowane, moze sie automat zacial.
    Choc akurat 10 minut wydaje mi sie dlugo.

    >Pytam, bo przygotowuję ten skuterek na zimę i zastanawiam się co
    >będzie,
    >gdy temperatura spadnie jeszcze niżej (np. poniżej zera) +
    >zastanawiam
    >się, jak temu przeciwdziałać. Może wystarczy w jakimś newralgicznym
    >miejscu dorzucić małą grzałkę?

    Tak ogolnie, to samochody z recznym ssaniem sobie zima dobrze radzily.
    W maluchu moglem wylaczyc ssanie po ~100m jazdy, i czuc bylo, ze
    silnik slabszy, ale jechal.
    W dacii trwalo troche dluzej, ale mozna bylo stopniowo zamykac juz po
    minucie.
    Plyn sie raczej nie zdazyl nagrzac.

    Zdjejmij filtr powietrza, przygotuj sobie rozpylacz z benzyna,
    ewentualnie łyzke, lub kup "samostart" w sprayu - jak trysnies/wlejesz
    troche paliwa i obroty wzrosna, to paliwa za malo, a jak silnik
    zdechnie - to za duzo, bo sie ssanie nie wylaczylo, a powinno.

    >Tylko w jakim? Podgrzać gaźnik? Podgrzać
    >kolektor dolotowy? Podgrzać oba? Czy to kompletnie nic nie da, bo
    >fakt
    >niewkręcania się na obroty wynika wyłącznie z temperatury samego
    >silnika?

    Patrzac na te moje czasy, to raczej od silnika, i szybko sie nagrzewa.

    >Wiem, że są grzałki do bloku silnika (podgrzewają wodę), ale nie mam
    >możliwości takiej użyć (nie mam prądu w miejscu postoju skutera;
    >jeśli mam
    >coś grzać to tylko z instalacji skutera jak już będzie się
    >rozgrzewał, a
    >tam dodatkowej mocy nie ma za dużo).

    A masz tam wode/plyn ? Pewnie powietrzem chlodzony ...

    J.