-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: yabba <g...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Gaźnik, zimny silnik, ssanie, wkręcanie na obroty
Date: Wed, 26 Sep 2018 11:44:14 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 63
Message-ID: <pofkdh$etm$1@node2.news.atman.pl>
References: <6...@t...no1>
NNTP-Posting-Host: 89-72-146-8.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1537955057 15286 89.72.146.8 (26 Sep 2018 09:44:17 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Sep 2018 09:44:17 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
In-Reply-To: <6...@t...no1>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 180926-0, 2018-09-26), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640366
[ ukryj nagłówki ]W dniu 26-09-2018 o 11:24, Queequeg pisze:
> Hej,
>
> Temat tak naprawdę bardziej na pl.rec.motocykle, ale tam hula wiatr a
> silnik jest silnik, więc spytam tutaj :)
>
> Są dwie szkoły dotyczące jazdy na zimnym silniku. Jedni mówią, że
> absolutnie nie wolno, bo film olejowy się zrywa i silnik się zaciera (lub
> dużo szybciej zużywa), inni że lepiej ruszyć powoli, na niskich obrotach,
> i silnik wtedy szybciej się nagrzeje.
>
> Ja jestem zwolennikiem tej drugiej szkoły. Zawsze ruszam samochodem i
> motorem zanim silnik się rozgrzeje (tylko wiadomo, że delikatnie, bez
> przeciążania silnika), jeżdżę tak wiele lat i jeszcze nie udało mi się
> zniszczyć żadnego silnika.
>
> Problem zaczyna się, gdy przesiadamy się z samochodu / motocykla z
> wtryskiem na skuter z gaźnikiem, a taki sobie jakiś czas temu kupiłem z
> myślą o jeździe zimą. Ostatnio (przy 5°C) musiałem czekać 10 minut, zanim
> silnik pozwolił wkręcić się na obroty i jechać (choćby bardzo powoli --
> przez sprzęgło odśrodkowe on musi mieć określone obroty, żeby ruszyć).
>
> Zastanawiam się co właściwie odpowiada za to, że w przypadku silnika
> z gaźnikiem silnik nie pozwala się wkręcić na obroty, zanim się nie
> nagrzeje, tylko dławi się i jeśli nie odpuści się gazu, to gaśnie.
>
Źle wyregulowany lub uszkodzony gaźnik.
Zimny silnik na ssaniu będzie miał mniejszą moc, ale powinien w miarę
normalnie pracować.
> W przypadku wtrysku komputer ustala skład mieszanki m.in. na podstawie
> temperatury silnika (wzbogaca ją gdy silnik jest zimny), ale przecież
> podobną rolę pełni w gaźniku ssanie (tu jest automatyczne).
>
> Może ssanie wtedy jeszcze nie odpuściło i silnik się zalewał, bo miał za
> bogatą mieszankę?
Może być na odwrót, że mieszanka jest za uboga i dlatego gaśnie.
>
> Może kolektor dolotowy był jeszcze zimny (nie zdążył rozgrzać się od
> silnika, który przez parę minut pracy na ssaniu, czyli na obrotach trochę
> większych niż jałowe, na pewno złapał już temperaturę) i paliwo z
> mieszanki skraplało się na jego ściankach?
>
> Pytam, bo przygotowuję ten skuterek na zimę i zastanawiam się co będzie,
> gdy temperatura spadnie jeszcze niżej (np. poniżej zera) + zastanawiam
> się, jak temu przeciwdziałać. Może wystarczy w jakimś newralgicznym
> miejscu dorzucić małą grzałkę? Tylko w jakim? Podgrzać gaźnik? Podgrzać
> kolektor dolotowy? Podgrzać oba? Czy to kompletnie nic nie da, bo fakt
> niewkręcania się na obroty wynika wyłącznie z temperatury samego silnika?
>
> Wiem, że są grzałki do bloku silnika (podgrzewają wodę), ale nie mam
> możliwości takiej użyć (nie mam prądu w miejscu postoju skutera; jeśli mam
> coś grzać to tylko z instalacji skutera jak już będzie się rozgrzewał, a
> tam dodatkowej mocy nie ma za dużo).
>
> Pomysły, doświadczenia?
>
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 26.09.18 14:11 J.F.
- 26.09.18 16:18 Queequeg
- 26.09.18 16:25 Queequeg
- 26.09.18 16:33 J.F.
- 26.09.18 16:44 yabba
- 27.09.18 10:19 sirapacz
- 27.09.18 13:22 PiteR
- 27.09.18 14:39 J.F.
- 27.09.18 14:42 Queequeg
- 27.09.18 14:47 Queequeg
- 27.09.18 16:11 J.F.
- 27.09.18 21:25 Shrek
- 27.09.18 22:37 PiteR
- 27.09.18 22:55 PiteR
- 28.09.18 12:24 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-10 Warszawa => Presales Engineer IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS