  • Data: 2010-06-25 12:32:59
    Temat: Re: GPS
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> Odpowiedz
    na news:hvvt6p$i5l$2@inews.gazeta.pl:

    > Czyli wg Ciebie chwytam fixa w domu, dzięki dzikiemu łączu WiFi,
    > a później już mam współrzędne za freeko aż do utraty sygnału?
    >
    > A stracę gdzie? W lesie oczywiście lub w innej gęstwinie...

    Widzisz... W GPS największym problemem jest złapanie fixa przy tak zwanym
    zimnym starcie. Czyli wtedy gdy GPS jest pierwszy raz włączony po zakupie,
    lub nie był przez kilka dni używany. Wtedy jest problem, bo oprogramowanie
    nie wie gdzie są satality i jak je znaleźć. Dlatego ustalenie pozycji przy
    tzw zimnym starcie tyle trwa. Ale w przypadku utraty sygnały, jego ponowne
    znalezienie trwa już sekundy, bo satelity na niebie nie zmieniły swojej
    pozycje(tak wiem orbita geostacjonarna itp). W tej sytuacja AGPS w ogóle nie
    jest potrzebny.

    > Ja chcę mieć czystego GPS z EGNOSEm itp...

    AGPSa może wyłaczyć jeżeli to taki problem dla ciebie.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d