  • 11. Data: 2009-08-19 17:02:27
    Temat: Re: G11 oficjalnie zaprezentowany
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    lux napisał:
    > nieeeeeeeeeeeee :(
    > liczylem na obiektyw od 24 mm i filmy HD....
    > moze choć szumy niskie....

    Wg zapewnień 2 EV postępu względem G10. Jednak takie zyski są zazwyczaj
    widoczne dopiero przy wysokich ISO. Natomiast to co w ostatnich Gx było
    dołujące (miałem okazję obserwować w aparatach znajomych) to fatalne
    szumy już przy 200, 400 w cieniach. I niestety obawiam się, że tutaj tak
    dużego postępu nie będzie...

    m.
    --
    E478: Don't panic!

  • 12. Data: 2009-08-19 18:03:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mikolaj Machowski:

> [...]
    > dołujące (miałem okazję obserwować w aparatach znajomych) to fatalne
    > szumy już przy 200, 400 w cieniach. I niestety obawiam się, że tutaj tak

    Oczywiście że będzie, przecież wzrost szumu jest zwykle liniowo
    proporcjonalny do ISO, bo to jest zwykłe wzmocnienie sygnału.

  • 13. Data: 2009-08-19 18:11:08
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > Dodali odchylany ekran.

    Dodali? Raczej przywrócili ;-)

  • 14. Data: 2009-08-19 18:25:14
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2009-08-19 19:02, Mikolaj Machowski pisze:

> [...]
    > dołujące (miałem okazję obserwować w aparatach znajomych) to fatalne
    > szumy już przy 200, 400 w cieniach. I niestety obawiam się, że tutaj tak

    Bywają mocno kontrastowe sceny (na szczęście dość rzadkie), gdzie szum G10 w cieniach
    na ISO 80 bywa
    już nieakceptowalny. 2EV zapasu to sporo, tylko zastanawiam się czy jest to
    porównanie pixel <->
    pixel, czy 15 Mpx z G10 po downsamplingu do 10 Mpx <-> 10 Mpx z G11.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 15. Data: 2009-08-19 18:45:31
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-19 16:26:18 +0200, Tomasz Jakubowski <t...@s...cc> said:

    > Chyba najbardziej nadzieję na video 720p ;-)

    Na różnych forach strasznie na to płaczą. Mi tam w sumie rypka, bo
    jedyne do czego służą mi filmy z cyfrówki, to wysłanie znajomym mejlem
    albo powieszenie na jutubie. A swoją drogą, to w G9 już było 720 na
    ileśtam, ale niestety z 15 klatkami. AFAIR już w G10 im przeszkadzało.
    Dekle.

    > Co do słuszności obcięcia 5 Mpx - trzeba poczekać na konkretne sample.

    Swoją drogą: najpierw przy G7 - "mamy zajebiste 10 MPx", przy G9 -
    "mamy jeszcze zajebistrze 12 MPx", przy G10 "mamy 14 MPx i nikt inny
    nam nie podskoczy". A przy G11 - "właściwie to przez ostatnie lata
    robiliśmy was w ch%^, ale teraz nasze 10 MPx jest w pytę". Brawo
    marketing.

    > Zamiast obrotowego ekranika wolałbym dużo silniejsze podświetlenie
    > sterowane czujnikiem światła zewnętrznego.

    Ja tam myślę, że to albo debilizm działu marketingu albo konkurs (z
    cennymi nagrodami, niestety tylko dla pomysłodawców) pt. jak mocno nam
    się uda wydymać szacownych konsumentów. Niestety wychodzi, że naprawdę
    mocno (vide historia wycinania i przywracania funkcjonalności). Patrząc
    na G6, to w G12 pewnie dodadzą jaśniejszy obiektyw.

    > G10,5 powinien się nazywać ;-)

    IMHO nie, to dopiero jest G7.3. A tak naprawdę G7 "release", bo
    poprzednie to raptem jakieś bety :-/

    de Fresz

  • 16. Data: 2009-08-19 20:14:29
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-19 20:25:14 +0200, Tomasz Jakubowski <t...@s...cc> said:

> [...]
    > tylko zastanawiam się czy jest to porównanie pixel <-> pixel, czy 15
    > Mpx z G10 po downsamplingu do 10 Mpx <-> 10 Mpx z G11.

    Sądzę że te "2EV" to tak marketingowo mierzone. Czyli "czasami, jeśli wogóle".

    de Fresz

  • 17. Data: 2009-08-19 21:00:16
    Od: "lux" <b...@a...de>

    > No to czekamy na LX4. Ma być 1/1.3 i HD. Ale ten S90 jest świetny, bo
    > malutki.
    ====
    mam S60 i S80, swietne aparaty i do tego pancerne. Myslalem, ze skonczyli
    juz z ta linią, a tu niespodzianka. Niesety skopali sprawę filmów i ta
    beznadziejna wyskakujaca lampka...

    lux

  • 18. Data: 2009-08-19 22:09:52
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze de Fresz:

    > Sądzę że te "2EV" to tak marketingowo mierzone. Czyli "czasami, jeśli wogóle".

    Czyli będzie tak jak w LX3.

  • 19. Data: 2009-08-20 07:36:07
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "Tomasz Jakubowski" <t...@s...cc> napisał w
    wiadomości news:4a8bfe1b@news.home.net.pl...
    > http://tinyurl.com/kuhtel

    no i? jakas płenta?

  • 20. Data: 2009-08-20 08:07:28

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 09:36:07 +0200, Kokos napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Jakubowski" <t...@s...cc> napisał w
    > wiadomości news:4a8bfe1b@news.home.net.pl...
    >>
    > no i? jakas płenta?

    tak. Ze te wszystki gadki o apsc w g11 były niewiele warte.
    I ze warto zapamietać kto to o tym mówił. Tak na przyszłość :)

    --
    www.warszawski.info