  • 11. Data: 2012-01-11 11:06:22
    Temat: Re: Fujifilm X-Pro1
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 11 Jan 2012 01:50:45 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Rzecze ...::QRT::...:

    > Cudowny, świetny design, a dostępny od premiery standard 1.4 to po prostu
    > mióóóód. Niech tylko jakość matrycy okaże się porządna i cena nie przekroczy
    > 2500 i biorę... No i jeszcze poproszę przejściówkę na M42, z wizjerem
    > elektronicznym będzie zabijać.

    Nie przekroczy 2500 (tyle że $) - bez obiektywów oczywiście - przewidywana
    cena około 1700$ ;)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    God created Arrakis to train the faithful.

  • 12. Data: 2012-01-11 22:38:28
    Temat: Re: Fuji wypuszcza Leikę dla ubogich. ;)
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Matryca powinna być fajna, jak w ostatnich Fujikach, układ
    > niebajerowski (dziedzictwo Kodaka-zdechlaka! :)) bardziej jako bajer
    > marketingowy (ja bym to zrobił lepiej... ;) - proszę zwrócić uwagę
    > na JESZCZE MNIEJSZĄ ilość niezielonych subpikseli.

    W sumie można powiedzieć, że jest to pierwsze przesunięcie
    w kierunku matrycy do zdjęć B&W... ;-) (dodatkowe pół promila do
    jakości B&W! ;)

    A skoro już tak kombinować, to ciekawe dlaczego nie wstawią
    bezfilrowych subpikseli - dostawałyby minimum 1 EV światła
    (jak nie więcej) i byłaby świetna podstawa do interpolacji luminancji
    w słabym świetle.

    [mr.]

  • 13. Data: 2012-01-12 09:41:37
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 11 Jan 2012 08:14:48 +0000, Bronek Kozicki napisał(a):

    > przyzwoite obiektywy oferują do tego: 18/2, 35/1.4, 60/2.4

    poprostu sensownie zaprojektowany system już od podstaw. biorąc pod uwagę
    zarówno korpus jak i dostępne szkła. Do tego jeszcze w tym roku ma być
    standardowy zum f4 oraz stałka UWA (14mm). W przyszłym jakieś naleśniki,
    zum tele i zum UWA (oba f4).

    czego chcieć więcej?

  • 14. Data: 2012-01-12 20:43:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.01.2012 23:38, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    > bezfilrowych subpikseli - dostawałyby minimum 1 EV światła
    > (jak nie więcej) i byłaby świetna podstawa do interpolacji luminancji

    Ciekaw jestem, czy konstrukcyjnie byłoby możliwe stworzenie matrycy, w
    której ten filtr można by wyłączać/usuwać/zmieniać...

    Niby sterowane ciekłokrystaliczne filtry istnieją, ale OIDP nie da się
    ich całkiem "wyłączyć".

  • 15. Data: 2012-01-12 20:48:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.01.2012 12:06, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Nie przekroczy 2500 (tyle że $) - bez obiektywów oczywiście - przewidywana
    > cena około 1700$ ;)

    Zawsze możesz poczekać, aż spekulanci na nowo przecenią dolara ;)

    W sumie współczesne waluty to jedna wielka fikcja...

  • 16. Data: 2012-01-13 00:15:15
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    Fuji odnalazł ścieżkę do Apple business model. Popularny sensor,
    prosto z półki, opakowany w metalową skorupę. Cięższy, większy,
    wolniejszy AF od NEX-5N, a do tego kilka stówek $ na czysto, i ludzie
    się zabijają o preordery. Powstają opowieści o legendarnych
    fujinonach. Fuji skutecznie stawia ten model na równi z FF, unikając
    niewygodnych porównań do obecnych CSC, a pytania o wolny AF zbywa
    tym, "że przecież nie o to chodzi w tym aparacie".
    Niedoku*wauwierzenia.

  • 17. Data: 2012-01-13 00:24:59
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jan 12, 7:15 pm, Grzegorz Maj <g...@g...com> wrote:
> [...]
    > niewygodnych porównań do obecnych CSC,  a pytania o wolny AF zbywa
    > tym, "że przecież nie o to chodzi w tym aparacie".

    A najgorsze to, ze zmusza do kupowania tegoku*waaparatu.

    ZD

  • 18. Data: 2012-01-13 07:36:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.01.2012 01:15, Grzegorz Maj pisze:
> [...]
    > wolniejszy AF od NEX-5N, a do tego kilka stówek $ na czysto, i ludzie
    > się zabijają o preordery. Powstają opowieści o legendarnych

    Oj, ale czego chcesz od sprzętu zasadniczo "kolekcjonerskiego"?

    To jest gadżecik jadący na nostalgii do młodości wielu fotoamatorów,
    podobnie jak takie coś:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Commodore_64x

    jedzie na nostalgii pececiarzy.

    Takie coś nigdy nie będzie miało ceny adekwatnej do możliwości
    technicznych - zawsze będzie duży narzut.

  • 19. Data: 2012-01-13 12:51:27
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 12-01-13 01:15, Grzegorz Maj pisze:
> [...]
    > niewygodnych porównań do obecnych CSC, a pytania o wolny AF zbywa
    > tym, "że przecież nie o to chodzi w tym aparacie".

    Może mi ktoś wskazać jakieś zalety wynikające z małych rozmiarów
    i masy Nexa? Gdyby był do niego zestaw fajnych naleśników, nie
    zadawałbym tego pytania, ale jak na razie jest tylko jeden, który
    zbiera raczej kiepskie opinie. A po przypięciu czegokolwiek
    innego zajmuje prawie tyle samo miejsca, co amatorska lustrzanka,
    przy dużo gorszym uchwycie. Nie wspominając o tym, że dla wielu
    osób kadrowanie wyłącznie "na zombie" jest skrajnie niewygodne.
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates

  • 20. Data: 2012-01-13 13:04:16
    Od: mt <f...@i...pl>

    Pawel Gancarz pisze:

> [...]
    > przy dużo gorszym uchwycie. Nie wspominając o tym, że dla wielu
    > osób kadrowanie wyłącznie "na zombie" jest skrajnie niewygodne.

    A o którego Nexa Ci chodzi? Do nowego 5n jest dedykowany wizjer, fakt że
    wtedy rozmiary już nie są takie małe no ale nie jesteś skazany na
    zombie. Natomiast Nex 7 to moim zdaniem dobry kompromis między
    rozmiarami a ergonomią, do tego wbudowany wizjer, więc i kadrować można
    normalnie. A co do szkieł, to z systemową optyką faktycznie słabo, ale
    wchodzą teraz dwie stałki Sigmy, no i jeśli zrezygnować z AF to zostają
    jeszcze niektóre całkiem fajne Voigtlandery, gdzie przy wspomaganiu
    manualnego ostrzenia brak AF nie jest jakimś problemem i ostrzy się
    łatwiej niż jakimkolwiek cropowym dslr bez kombinowanej matówki.

    --
    marcin