  • 21. Data: 2012-01-13 14:08:02
    Temat: Re: Fujifilm X-Pro1
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 12-01-13 14:04, mt pisze:
    > A o którego Nexa Ci chodzi? Do nowego 5n jest dedykowany wizjer, fakt że
    > wtedy rozmiary już nie są takie małe no ale nie jesteś skazany na
    > zombie.

    Domyślam się, że ten wizjer swoje kosztuje, co trochę osłabia argument
    wątkotwórcy o "paru setkach $ w kieszeni".

    > Natomiast Nex 7 to moim zdaniem dobry kompromis między
    > rozmiarami a ergonomią, do tego wbudowany wizjer, więc i kadrować można
    > normalnie. A co do szkieł, to z systemową optyką faktycznie słabo, ale
    > wchodzą teraz dwie stałki Sigmy, no i jeśli zrezygnować z AF to zostają
    > jeszcze niektóre całkiem fajne Voigtlandery, gdzie przy wspomaganiu
    > manualnego ostrzenia brak AF nie jest jakimś problemem i ostrzy się
    > łatwiej niż jakimkolwiek cropowym dslr bez kombinowanej matówki.

    Powtórzę się: w typowym systemie przesadnie małe body ma IMHO więcej
    wad niż zalet. Miałoby sens w zestawie z małymi, ale niezłymi
    optycznie szkiełkami, żeby można to było zapakować do wyraźnie
    mniejszej torby/futerału/kieszeni.
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates

  • 22. Data: 2012-01-13 14:49:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-13 15:08, Pawel Gancarz pisze:
> [...]
    > wad niż zalet. Miałoby sens w zestawie z małymi, ale niezłymi
    > optycznie szkiełkami, żeby można to było zapakować do wyraźnie

    W Sonym niekonsekwentnie nie ma, ale w innych systemach... właściwie w
    jednym, stałek jest dużo, małych również.
    Małe body ma swój sens z małymi obiektywami, ale i z dużymi zawsze jest
    mniej do noszenia. Dołączany wizjer natomiast ma dużo większy sens niż
    stały - można go odczepić i jest kątowy. Ostatni sposób pstrykania, ''na
    przytulenie'' daje duży zysk stabilności, a rozmiar wtedy nie ma znaczenia.

    Oczywiście (to dotyczy wcześniejszego posta), bezlusterkowce z wizjerem
    elektronicznym w części fotografii, np. pejzażowej, mają druzgocące
    zalety nad lustrzankami: 100% trafień af i 100% trafień ae. Dzięki temu
    niezbyt duża pojemność tonalna (w m43) nie stanowi wyraźnych ograniczeń.
    Gdybym znowu musiał wrócić do Canona na wycieczki, brakowałoby mi
    przewidywalności.

    --
    pozdrawia Adam
    /dobrze łączyć przyjemne z pożytecznym, jeszcze lepiej przyjemne z

  • 23. Data: 2012-01-13 15:40:17
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-13 01:15:15 +0100, Grzegorz Maj <g...@g...com> said:

    > Fuji odnalazł ścieżkę do Apple business model.

    No i git. Czy się im uda, przyszłość pokaże.

    > Popularny sensor, prosto z półki,

    Brednie.

    > opakowany w metalową skorupę. Cięższy, większy,

    Są tacy, którzy zapłacą właśnie za to poczucie solidności jakie daje
    metalowy korpus. Z jakiegoś tajemniczego powodu wszystkie korpusy klasy
    pro są również z niego zbudowane.

    > wolniejszy AF od NEX-5N,

    Oooo! Mamy tu fabrycznego testera, który dogłębnie przetestował sprzęt
    zanim trafi na półki! Nie bądź taki, napisz coś więcej.

    > a do tego kilka stówek $ na czysto, i ludzie
    > się zabijają o preordery.

    Kto bogatemu zabroni?

    > Powstają opowieści o legendarnych fujinonach.

    Ktoś Ci płaci za dyletanctwo, czy uprawiasz je hobbystycznie?

    > Fuji skutecznie stawia ten model na równi z FF,

    Gdzie stawia?

    > unikając niewygodnych porównań do obecnych CSC,

    No fakt, wszak Nex7 to jakaś zamierzchła prehistoria.

    > a pytania o wolny AF zbywa tym, "że przecież nie o to chodzi w tym aparacie".

    No i kurna nici z focenia nowy Fuji na olimpiadzie. A to pech.

    > Niedoku*wauwierzenia.

    Na szczęście nie ma nigdzie przymusu kupowania.

    de Fresz

  • 24. Data: 2012-01-13 15:42:05
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote:

    > Kurde, przecieki mówią o $1700 za body... :( W PL pewnie 6000 zł jak
    > nic.

    Fujifilm oficjalnie pozycjonuje swój produkt jako wyższa półka od
    każdego EVILa (!!!), a niższa od Leiki M9. Czyli dokładnie tak, jak
    wcześniej już pisałem: Leika dla ubogich. :))

    [mr.]

  • 25. Data: 2012-01-13 16:01:05
    Temat: Re: Fuji wypuszcza Leikę dla ubogich. ;)
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-10 13:44:07 +0100, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > Milutki, klasyczny design dalmierza (bez dalmierza), jednak wierność
    > stylistyczna wymusza oczywiście ograniczenia funkcjonalności (chociażby
    > lunetkowy wizjer z paralaksą i niepewnym kadrowaniem przy alternatywnych
    > ogniskowych).

    A gdzie zniknąłeś możliwość przełączenia na LV w wizjerze?

    > Klasyczne stałki po przekropieniu o 1,5 robią się troszkę "dziwne",
    > ale to w sumie drobiazg.

    Co Ty opowiadasz, 28, 50 i 90 mm są dziwne? Najbardziej standardowe
    ogniskowe, jakie można wymyślić.

    de Fresz

  • 26. Data: 2012-01-13 16:05:18
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote:

    > A gdzie zniknąłeś możliwość przełączenia na LV w wizjerze?

    To tak wygląda ten ich 'hybrid'? No, no, no... :)

    [mr.]

  • 27. Data: 2012-01-13 16:11:39
    Temat: Re: Fuji wypuszcza LeikÄ? dla ubogich. ;)
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote:

    > A gdzie zniknąłeś możliwość przełączenia na LV w wizjerze?

    A to tak wygląda ten ich 'hybrid'? W pierwszych zajawkach trudno
    było się zorientować, na czym ma polegać - narzucała się interpretacja,
    że chodzi o mieszankę: wizjer optyczny + LCD. No, no, no... :)

    [mr.]

  • 28. Data: 2012-01-13 16:16:06
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jan 13, 10:40 am, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

> [...]
    >
    > No i kurna nici z focenia nowy Fuji na olimpiadzie. A to pech.

    > Na szczęście nie ma nigdzie przymusu kupowania.

    Masz 100% racji.
    Odpisales mu dokladnie tak jak ja bym to napisal.
    Nie chcialo mi sie jednak rozwijac jego bredzenia i tylko napisalem
    ironiczne, ze :
    "A najgorsze to, ze zmusza do kupowania tegoku*waaparatu."

    ZD

  • 29. Data: 2012-01-13 16:23:12
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 13 Jan 2012 17:11:39 +0100, Mariusz [mr.] napisał(a):

    > A to tak wygląda ten ich 'hybrid'? W pierwszych zajawkach trudno
    > było się zorientować, na czym ma polegać - narzucała się interpretacja,
    > że chodzi o mieszankę: wizjer optyczny + LCD. No, no, no... :)

    Przecież OIDP to już było w poprzedniku - półprzepuszczalne lustro i
    przełącznik co ma być widać - optycznie czy LCD

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 30. Data: 2012-01-13 16:27:29
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-13 17:11:39 +0100, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > A to tak wygląda ten ich 'hybrid'? W pierwszych zajawkach trudno
    > było się zorientować, na czym ma polegać - narzucała się interpretacja,
    > że chodzi o mieszankę: wizjer optyczny + LCD. No, no, no... :)

    Tak już było w X100. Plus nakładka z danymi (jak np. eskpozycja, grid,
    histogram) na obraz w optycznym.

    de Fresz