    From: The_EaGle <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Francja - migacze, autostrady i motocykle
    Date: Sat, 22 Oct 2011 17:32:39 +0200

    W dniu 2011-10-22 11:03, Irokez pisze:

    >[cut]

    > I to nie jest jeden czy dwa przypadki, ale oni tam tak wszyscy. Nawet
    > osobowe auta. Wszyscy zapominają wyłączyć?
    > O co biega?

    Nie raz jeździłem po francuskich autostradach a ostatnio 2 miesiące temu
    i jechałem od Belgi po Chamonix i spotkałem się pojedynczymi sytuacjami
    takimi jak opisujesz a nie jest to na pewno norma.

    > Bo to, że u nich migacz oznacza "skręcam" czy "wjeżdzam przed ciebie"
    > zamiast "będę skręcać zaraz", "chciałbym zmienić pas" to zauważyłem.
    > Niedostosowanie się do tego, czyli typowa "polska jazda" oznacza
    > przetarcie boku czy dzwona.

    Zależność podobnie jak w Polsce, zależy na kogo się trafi.

    > Poza tym z ciekawostek 130km/h na autostradzie oznacza że wszystkie auta
    > jadą te 130km/h. Przez 600km autostrad tylko 2 czy 3 razy byłem
    > śmignięty przez szybko jadące auto - za każdym razem drogie BMW (pewnie
    > mafia). Nie wliczam karetki czy żandarmerii na sygnale. Więc wbicie na
    > tempomacie 130km/h oznaczało ciągłą płynną jazdę praktycznie bez
    > ruszania pedałów.

    To że bardziej przestrzegają ograniczeń niż w Polsce to fakt ale wiele
    razy byłem wyprzedzany przez luksusowe auta jadące sporo ponad 130. Na
    autostradach w niektórych miejscach są fotoradary a oni wiedzą w których
    i tam jeżdżą przepisowo.

    > No i motocykle - tam się da z nimi żyć.

    To ciekawostka...

    > Zarezerwowali sobie miejsce
    > między skrajnym lewym a poprzedzającym pasem.

    Na obwodnicy paryskiej tak jest ale prędkości motocykli jest czasem +100
    wobec innych aut. Ruch motocyklowy jest bardzo nasilony w godzinach
    szczytu i zapierdalają jak potłuczeni...

    > Więc auta na skrajnym
    > kleją się do lewej części pasa, a na poprzedzającym do prawej. Motocykle
    > sobie tędy śmigają, a jak wypadek to również i karetki dokładnie tędy
    > jadą. Poza tym zamek obowiązuje na zwężkach i wszystko płynnie się rusza.

    Tu się zgadza.

    > W Polsce jest to niewykonalne z powodu mentalności ludzi oraz z powodu
    > praktycznie braku dróg z więcej niż 1 pasem w jedną stronę.
    > Paryż to inna bajka, tam jest tyle pasów, ile obok siebie zmieści się
    > aut :)

    Szczególnie na starym mieście ale i na polach elizejskich - pasy są
    wyznaczone tylko przed sygnalizatorami a później jedź sobie jak chcesz.

    Rafał