-
Data: 2011-10-24 08:10:44
Temat: Re: Francja - migacze, autostrady i motocykle
Od: Seba <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sat, 22 Oct 2011 11:03:37 +0200, Irokez napisał(a):
> Witam.
>
> Byłem sobie we Francji, przejechałem jakieś 800km i mam takie pytanie.
> Autostrada, 3 pasy, z prawej jedzie TIR, zaczyna go wyprzedzać drugi TIR,
> więc migacz, zjeżdza w lewo na środkowy pas.
> No i wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że jedzie sobie tym pasem nadal
> migając migaczem w lewo. W prawo dopiero miga jak wraca na swój pas.
> Wyprzedzanie gdy jest jeden pas rozumiem, ale z trzema? Za każdym razem gdy
> mijałem takiego skrajnym lewym pasem miałem poważne wątpliwości, czy gość
> nie wskoczy na mój pas i mnie nie zgarnie.
> I to nie jest jeden czy dwa przypadki, ale oni tam tak wszyscy. Nawet
> osobowe auta. Wszyscy zapominają wyłączyć?
> O co biega?
Taki zwyczaj.
A tirmana na skrajnym lewym pasie (przy trzech i więcej pasach ruchu w
jednym kierunku oczywiście) widziałem tam dosłownie kilka razy (o
jeździe w korku, czy na zamek nawet nie wspominam) - tam nie opłaca im
się robić takiej chucpy jak u nas.
A co używania kerunkowskazów - a nie zwróciłeś uwagi, że często tak i
"małe" auta robią? A jak już wyprzedzą to rzadko używają prawego
kierunku, żeby zasygnalizować powrót na prawy pas.
> Poza tym z ciekawostek 130km/h na autostradzie oznacza że wszystkie auta
> jadą te 130km/h. Przez 600km autostrad tylko 2 czy 3 razy byłem śmignięty
> przez szybko jadące auto - za każdym razem drogie BMW (pewnie mafia). Nie
> wliczam karetki czy żandarmerii na sygnale. Więc wbicie na tempomacie
> 130km/h oznaczało ciągłą płynną jazdę praktycznie bez ruszania pedałów.
Ja mam lekko odmienne doświadczenia z pobytów u naszych zachodnich
sąsiadów - na autostradach da się spotkać jeżdzących lekko powyżej
limitu (oczywiscie bez nadmiernewgo szaleństwa) a do tego potrafią bez
większej/wręcz żadnej przyczyny zakorkować wielopasmową autostradę ;)
Jednakże niezaprzeczalnym jest fakt, że tam się po prostu da używać
tempomatu.
>
> No i motocykle - tam się da z nimi żyć. Zarezerwowali sobie miejsce między
> skrajnym lewym a poprzedzającym pasem. Więc auta na skrajnym kleją się do
> lewej części pasa, a na poprzedzającym do prawej. Motocykle sobie tędy
> śmigają, a jak wypadek to również i karetki dokładnie tędy jadą. Poza tym
> zamek obowiązuje na zwężkach i wszystko płynnie się rusza.
A jak nie uskuteczniasz z innymi takiego podejścia to możesz oberwać od
przejeżdżającego motocyklisty butem motocyklowym w drzwi - ot, taka
subtelna reprymenda.
> W Polsce jest to niewykonalne z powodu mentalności ludzi oraz z powodu
> praktycznie braku dróg z więcej niż 1 pasem w jedną stronę.
Ale przyznać trzeba, że i u nas też się to zmienia - powoli bo powoli
ale jednak. Sytuacja w dużych miastach powoli wymusza stosowanie
altenatywnych (szbszych/skuteczniejszych) środków transportu, więc i
świadomość społeczeństwa w tym temacie się zmienia.
> Paryż to inna bajka, tam jest tyle pasów, ile obok siebie zmieści się aut :)
I przez to jeździ się tam tak sympatycznie ;)
--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=