  • Data: 2021-04-23 21:50:26
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
    pl...
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >jak by być mogła. I to w sytuacji, kiedy w umowie stoi "do 20Mb".
    >Bardziej
    >szczegółowe zapisy regulują to w ten sposób, że to "do" dotyczy
    >prędkości,
    >z jaką synchronizuje się modem (warstwa niżej niż IP). U mnie
    >synchronizował
    >się na 20, ale prędkość *do najbliższego hosta operatora* bywała
    >niższa.
    >Reklamację uznali, przyznali się do zbyt dużego overbookingu i
    >udzielili
    >stałej bonifilaty na abonament (całkiem sporej).

    No ale umowy na predkosc "do najblizszego hosta operatora" nie miales.
    Moze operator sobie nie zyczyl, aby hosta mu przeciazac :-)

    a teraz moze byc odwrotnie - operator specjalnie wystawil hosty do
    speedtesta, zeby mu nie pyszczyli jacys domorosli informatycy ... i
    dla im najwyzszy priorytet.

    W dodatku na ile sie orientuje, to w TP bywalo jakos tak, ze lacze
    miales Frame Relay, i dalej juz wewnatrz TP siec FR laczyla cie z
    "routerem brzegowym Internetu".

    Czyli siec w sieci, i jeszcze trudniej ustalic predkosc :-)

    >Jak w opisanym wyżej przykładzie, nie spełnili.

    A tu widzisz - modny ostatnio "swiatlowod" czyli siec GPON ... z
    zalozenia ma wspoldzielenie medium.
    Overbooking, czy tylko zwykle wpoldzielenie ... a to trzeba sie
    dowiedziec, co sasiedzi robia :-)

    > Obecnego dostawcę sam
    >dokładnie sprawdziłem, nie rezygnując z poprzedniego łącza przez trzy
    >miesiące. Wiem, czego się spodziewać na łączach w różnych kierunkach

    Ale w umowie masz to zapisane?
    Czy w dowolnym momencie moze sie zepsuc i "nie mamy pana plaszcza".

    J.