  • Data: 2021-04-24 10:46:00
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Nie rozumiem - sugerujesz, ze po telefonie podnosili priorytet
    > Tobie, kosztem innych ?
    > No coz - jest to moze jakas strategia, tak poustawiac priorytety,
    > aby klienci nie reklamowali :-)
    >
    > ale raczej dalbym staly priorytet na serwer speedtesta.

    Nic na temat priorytetów nie sugeruję. Overbooking nieli na łączu
    do mojej najbliższej centrali, to łącze fizycznie się nie wyrabiało
    (może by mogli dać priorytet na speedtesta, ale na to raczej sprzęt
    nie pozwala).

    > A z gigabitow robi sie pusty zapis ... i czyz Trybun nie ma racji ?

    Dlaczego? Tu akurat wszystko jest zgodne.

    > Te szczeliny sa na kierunek "od klienta", ktory wsrod "zwyklych
    > odbiorcow" raczej jest mniej uzywany ... to moze wiekszosci nie
    > przeszkadza.
    > Ale jak ktos mysli "postawie sobie serwer" ... a co na to umowa ?

    Umowa na to nic. Szczeliny są w obie strony.

    > Dlaczego? Skoro trzy miesiace poswieciles na testowanie, to chyba
    > Ci zalezy ... to powinienes sie domagac takich zapisow w umowie.

    Zależy, ale wiem, że domaganie się takich zapisów jest szczytem
    idiotyzmu. Po prostu trzeba samemu poznać topologię połączeń.

    > No ale czyz nie podpisales najpierw umowy?
    > I jakby wyszlo zle ... reklamowalbys, czy wypowiedzial?
    > A cyrografu na 2 lata nie bylo ?

    Mam uwowę na dwa lata. Liczyłem się z tym, że jeśli będzi szybko lecz
    mało pewnie, pozostawię również stare łącze jako zapas.

    > Lacza jakos potanialy i nie stanowia problemu.

    No więc własnie. Ale skoro oni mają backup, to ja już nie muszę
    (choć w zasadzie też mam).

    --
    Jarek