  • Data: 2021-04-24 13:55:08
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > No ale dzwoniles i przechodzilo - tak zrozumialem.
    > Czy to tylko chwilowe zatkania byly, jak kazali mierzyc, to juz ich
    > nie bylo ... na co pan narzeka :-)

    Kilkanaście albo kilkadziesiąt minut to nie jest "chwilowe".

    > Czemu - piorytet na jednym routerze i to tym bardziej centralnym ..

    Na zatkany ostatni odcinek łącza to nie pomoże. A urządzenie końcowe
    (DSLAM) żadnej priorytetyzacji robic nie umie.

    > Tylko ze kierunek "down" moze byc bardziej dynamiczny. Router moze
    > wysylac dane wedle potrzeby.
    > Natomiast w up podzial jakis bardziej sztywny musi byc.

    Jest dokładnie odwrotnie. "Down" jest zawsze równe jak nożem uciął.
    Natomiast "up" zostało przez operatora zaniżone względem możliwości
    technologii. Jednak rozliczanie ruchu jest sekundowe, więc pierwsza
    sekunda wysyłania idzie z pełną technologiczna prędkością.

    > Taa ... a ona sie moze w dowolnym momencie zmienic ... a masz choc
    > zapis, ze operator nie pogorszy swoich laczy ?

    Zmienić oczywiście może (o to go nawet przez chwilę podejrzewałem),
    ale taki zapis nic nie da. "Dobroć" łącza jest pojęciem względnym.

    > A jak sie teraz pogorszy, to bedziesz pisal na newsy jacy to oszusci?

    Gdyby się radykalnie pogorszyło, to może bym i napisał. Ale jakoś
    to mało prawdopodobne jest.

    > Jesli bardzo Ci zalezy, to backup potrzebny.
    >
    > W koncu moze byc pozar w centrali, albo koparka zerwie kabel, albo
    > wlokno pociemnieje i namierzyc bedzie trudniej ...
    >
    > Tyle, ze gdzies tam w alternatywie sa komorki ..

    W komórce trzymam agregat prądotwórczy jako alternatywę dla elektroni.

    --
    Jarek