  • Data: 2021-04-23 14:30:53
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Ale na co umowe - na internet?
    >
    > Zamawialem 1Gb/s, to sie spodziewam, ze lacze miedzy mna a dostawca
    > bedzie mialo 1Gb/s.
    >
    > A cala reszta jest juz niestety niepewna, wiec wiec sie tu niepewnosci
    > spodziewam :-)

    To wszystko wcale nie jest taką abstrakcją, jak niektórym się wydaje.
    U poprzedniego dostawcy składałem reklamacje, że prędkość nie jest taka,
    jak by być mogła. I to w sytuacji, kiedy w umowie stoi "do 20Mb". Bardziej
    szczegółowe zapisy regulują to w ten sposób, że to "do" dotyczy prędkości,
    z jaką synchronizuje się modem (warstwa niżej niż IP). U mnie synchronizował
    się na 20, ale prędkość *do najbliższego hosta operatora* bywała niższa.
    Reklamację uznali, przyznali się do zbyt dużego overbookingu i udzielili
    stałej bonifilaty na abonament (całkiem sporej).

    > No dobra - spodziewam sie, ze reszta bedzie chodzila "szybko", ale juz
    > bez konkretnych wartosci.
    >
    > A i na laczu lokalnym jest problem, bo co bedzie, jak owszem -
    > predkosc jest 1Gb/s, ale przepustowosc dzielona z setka sasiadow ...
    > spelnili, nie spelnili ?

    Jak w opisanym wyżej przykładzie, nie spełnili. Obecnego dostawcę sam
    dokładnie sprawdziłem, nie rezygnując z poprzedniego łącza przez trzy
    miesiące. Wiem, czego się spodziewać na łączach w różnych kierunkach
    (do serwera news mam na przykład ping na poziomie 3 ms).

    --
    Jarek