  • Data: 2021-04-23 22:49:57
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > No ale umowy na predkosc "do najblizszego hosta operatora" nie miales.
    > Moze operator sobie nie zyczyl, aby hosta mu przeciazac :-)
    >
    > a teraz moze byc odwrotnie - operator specjalnie wystawil hosty do
    > speedtesta, zeby mu nie pyszczyli jacys domorosli informatycy ... i
    > dla im najwyzszy priorytet.

    Tak jakoś se kombinowali, ale się przeliczyli. Ten "najbliższy host",
    to właśnie był do speedtestów. Zawsze w momencie zgłaszania usterki
    kazali robić test i przesyłać wyniki. A wtedy było już po ptokach, bo
    trzeba pół godziny, że by się dodzwonić. Ze trzy razy mi tak zamknęli
    zgłoszenie, więc zapuściłem te testy w crontabie co 10 minut, wysłałem
    miesięczne ładnie zebrane w tabelką exelową. Od razu wyszli z bonifikatą,
    w zamian za nieskładanie co miesiąc reklamacji.

    > A tu widzisz - modny ostatnio "swiatlowod" czyli siec GPON ...
    > z zalozenia ma wspoldzielenie medium.
    > Overbooking, czy tylko zwykle wpoldzielenie ... a to trzeba sie
    > dowiedziec, co sasiedzi robia :-)

    Nie, założenie jest inne. Jasny podział jednego włókna na szczeliny
    czasowe rozdzielone między kilkoma abonentami. Nie ma możliwości,
    by sąsiad sąsidowi zatkał kanał.

    > Ale w umowie masz to zapisane?

    Nie, nie mam. Trzeba być idiotą, żeby takich zapisów się domagać.
    A jeszcze większym, by najpierw umowę podpisać, a potem żalić się
    na newsach jacy to oszuści.

    > Czy w dowolnym momencie moze sie zepsuc i "nie mamy pana plaszcza".

    Może. Raz się "zepsuło" w trakcie zapowiedzianych prac serwisowych
    (ping na interesującej mnie trasie wzrósł z 3 do 12 ms), a potem
    już tak zostało, mimo upływu dwóch dni. Poskarżyłem się nawet, że
    obiecwali "prace są w celu podniesienia jakości", a tu jakość spadła.
    Tłunaczyli, że to tylko czasowo, że w trakcie prac wyniknęła niezwiązana
    z tym awaria, w co im nie wierzyłem, podejrzewałem, że przestawili się
    na tańsze łącze. Byłem jednak w błędzie -- na trzeci dzień wszystko
    wróciło do normy. No to już wim, że mają zapasowe łącze.

    --
    Jarek