  • Data: 2021-03-24 22:37:45
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Pilocik <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.03.2021 o 19:57, BudynPL pisze:

    > dla pewnej jasnosci operuje się kątami:
    > azymut (i słońca i płaszczyzny solaru) - przyjmuje się że kierunek na południe to
    kąt=0, odchylenie na wschód to kąty ujemne, na zachód - dodatnie
    > wysokość słońca w danej chwili nad horyzontem - czyli od 0 do jakis 60 stopni
    > nachylenie płaszczyzny solarów do płaszczyzny ziemi, panele połozone poziomo na
    ziemi to kąt=0.
    > Z tych katów za pomocą wzorów, które podałem wcześniej, milion posów temu, oblicza
    się kąt padania promieni słoneczych
    > na płaszczyznę solarów.
    > Potem już moc strumienia słońca x cosinus kat = moc słońca padająca na panel, a to
    razy sprawność+współczynniki temperaturowe dadzą
    > chwilową moc elektryczną

    ja tam płaskoziemcą nie jestem, ale z fizyki orłem nie byłem ;)
    dla mnie ważne są dwa parametry:
    kąt - dla mnie to nachylenie dachu względem ziemi ( przykładowo u mnie
    to 2st)
    azymut - położenie względem stron świata - i tu mam idealnie południe
    i nie gniewajcie się że nadal ich będę używał

    ale i Wasze wyjaśnienia przyjmuję do wiadomości, w sumie najważniejsze
    jest to żeby obie strony wiedziały o czym mówią nawet jak to inaczej
    nazywają :D