  • Data: 2021-03-04 18:43:28
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.03.2021 o 18:28, heby pisze:

    > Pobór czego? Mówisz o domu? Masz na myśli licznik z elektrowni?
    >
    > Jesli tak, to licznik z elektrowni ma dwa *niezależne* liczniki. Jedne
    > na pobraną i jeden na oddaną. Wystarczy więc że przez chwile słóńce
    > się schowa za chmurą i już licznik widzi pobór w domu i kręci.
    >
    > Po drugie: liczniki 3-fazowe mają dwie możliwości liczenia: każda faza
    > osobno albo równoważenie międzyfazowe. To pierwsze lepsze jest dla
    > elektrowni, to drugie dla konsumenta. W związku z tym władza ociaga
    > się z nakazem rozliczania z równoważeniem. Być może Twój licznik
> [...]

    Tak, mam licznik tzw dwukierunkowy i tak to właśnie oblicza. Podobno w
    bilansie rocznym wszystko ma być podliczone. Jednak to naliczanie mimo
    tego że całe góry prądu z mojej instalacji idą do sieci a jednocześnie
    mi nalicza się pobór jest podejrzane.

    Pytałem montującego licznik elektryka o te fazy, on mówił żeby niczego
    sie nie obawiać bo licznik jest nastawiony tak aby nie było tych
    niezgodności.