  • Data: 2021-03-05 12:15:20
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.03.2021 o 18:50, heby pisze:

    > Nie jest to możliwe. Licznik musi robić równoważnie lokalnie. Inaczej
    > jesteś oszukwiany przez elektrownie na 20%.

    To konieczność gdy się chce korzystać z sieci jako magazynu prądu. I nie
    jest to oszustwo ale warunek który trzeba zaakceptować podpisując umowę.

    > Nie, może być tylko problemem braku równoważenia. Wystarczy że
    > produkujesz ze słońca 6kW. A pralka ciągnie 3kW.

    Ale licznik przecie chyba tego nie może na bieżąco wyliczać. Korekta
    będzie chyba dopiero w bilansie rocznym. W przeciągu tygodnia kiedy
    korzystam z fotowoltaiki licznik prądu wskazuje że z sieci pobrałem
    około 10KWh, natomiast ze swojej instalacji wyekspediowałem ponad 20KWh,
    skoro sumowanie by  miało sie odbywać na bieżąco przez licznik to po co
    nalicza energię pobraną skoro w magazynie mam jej zapas?

    > I masz pobór 1kW.

    > On nie ma o tym wiedzy. M.in. u mnie są duże niezgodności z licznikiem
    > domowym i zamierzam wstawić drugi, mój własny, na wejściu do budynku.
    > W celu weryfikacji hipotezy że "elektrownia przypadkowo źle ustawiła
    > licznik". I tak 100tys razy.

    No skoro tak twierdzisz, a jak będą jakieś niejasności i potencjalne
    straty po mojej stronie to odwiedzę Energę osobiście i spróbuję to
    naprostować,. Dzięki za sugestię.