  • Data: 2021-03-04 18:50:08
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/03/2021 18:43, trybun wrote:
    > Tak, mam licznik tzw dwukierunkowy i tak to właśnie oblicza. Podobno w
    > bilansie rocznym wszystko ma być podliczone.

    Nie jest to możliwe. Licznik musi robić równoważnie lokalnie. Inaczej
    jesteś oszukwiany przez elektrownie na 20%.

    > Jednak to naliczanie mimo
    > tego że całe góry prądu z mojej instalacji idą do sieci a jednocześnie
    > mi nalicza się pobór jest podejrzane.

    Nie, może być tylko problemem braku równoważenia. Wystarczy że
    produkujesz ze słońca 6kW. A pralka ciągnie 3kW.

    I masz pobór 1kW.

    > Pytałem montującego licznik elektryka o te fazy, on mówił żeby niczego
    > sie nie obawiać bo licznik jest nastawiony tak aby nie było tych
    > niezgodności.

    On nie ma o tym wiedzy. M.in. u mnie są duże niezgodności z licznikiem
    domowym i zamierzam wstawić drugi, mój własny, na wejściu do budynku. W
    celu weryfikacji hipotezy że "elektrownia przypadkowo źle ustawiła
    licznik". I tak 100tys razy.