  • Data: 2021-03-05 12:17:43
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.03.2021 o 20:23, Adam Górski pisze:

    > Zadałem sobie trud.
    >
    > Promag używa paneli produkcji argom. Powinno to być to :
    > https://argomgroup.pl/wp-content/uploads/2020/06/arg
    om450mono.pdf

> [...]
    >
    > Dodatkowo falowniki zwykle pracują w punkcie charakterystyki określany
    > jako Pmpp. Maximum power point - czyli  mniej więcej środek kolana
    > charakterystyki.
    >
    > Zatem zakładając 1000W/m^2 wyznaczamy z charakterystyki  Upmpp=35V i
    > Ipmpp = 7.8A wychodzi około 270W na panel , a przy 16 sztukach około
    > 4.4kW
    >
    > Do tego dochodzą jeszcze współczynniki poprawy efektywności związane z
    > niską temperaturą. Ale  tego już mi się nie chce liczyć.
    >
    > Reasumując - jest mniej więcej zgodnie z katalogiem.

    Czyli konkretnie to był błąd że zamówiłam akurat TE panele, czy to wsio
    ryba a tańsze byłyby jeszcze mniej wydajne od nominału? Pierwotny plan
    to był zakup innych paneli ale obawa przed potencjalnymi niedoborami
    mocy spowodowała że zamiast 24x285W (6.84KW) wybrałem 16x450W(7.2KW),
    instalacja w związku z tym podrożała 3,500zł, a więc pytania zasadnicze
    - 1/dobrze zrobiłem decydując się na taką zamianę, 2/bez znaczenia,
    3/źle zrobiłem?

    Dzięki za info o meteo.pl. Nawet nie wiedziałem że coś takiego jest.