    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Date: Sun, 13 Dec 2020 14:39:16 +0100

    W dniu 05.12.2020 o 18:21, Janusz pisze:

> [...]
    > biało pompa ciepła (PC), u Ciebie najtaniej będzie pompa
    > powietrze/woda. Bo PC sama nie grzeje tzn nie produkuje ciepła jak np
    > piec węglowy, gazowy czy elektryczny, tylko pompuje ciepło z zewnątrz
    > do wewnątrz :)
    > czyli odwrotnie niż nam normalnie z domu ucieka. I teraz w zależności
    > od konstrukcji, temperatur zależy sprawność PC, ale najczęściej jest
    > więcej niż 1 czyli jakbyśmy grzałkami grzali, średnio PC osiągają 2-4,
    > czyli z 1kwh energii elektrycznej dostarczonej
    > dają 2-4kwh energii cieplnej, dla grzałek masz 1kwh ciepła. Przykłady PC:

    noblok-inverter-12kw-9734429361

    > moc 12kw może być lekko mała ale za to nie będzie tak często taktować.
    > Jedynie co to poszukałbym u innego sprzedawcy bo ten jest "świeży".
    > Zaleta jest taka żę bez problemu je się podłącza.
    > A tu używka w dobrej cenie, 16,5kw czyli tyle ile pewnie potrzebujesz
    > https://allegrolokalnie.pl/oferta/pompa-ciepla-co-cw
    u-inwerter-fujitsu-16-5-kw-gsx

    Dzięki bardzo za wyjaśnienia. Widzę ze jednak chyba muszę wykombinować
    coś innego. To co mi polecał konsultant na pewno nie sprawdzi się do
    ogrzania domu. Bylem u znajomego i zasięgnąłem języka, ma instalację
    ponad dwa razy większą (8kw) od tej mi proponowanej i nie dość że
    temperaturę ma ustawiona tylko na +20stopni a nie ma jeszcze mrozów to i
    tak spory deficyt na licznikach. Więc chyba to jednak prawda z tym że do
    ogrzewania domu to te dachowe panele za bardzo nie pasują.