  • Data: 2020-12-13 14:43:56
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.12.2020 o 04:20, Jacek R. pisze:

    > Grzałka z 1kWh daje 1kWh ciepła a pompa ciekła z 1kWh prądu daje 2-4kWh
    > ciepła więc ma sprawność 200-400% większą od grzałki :)
    > Więc to nie to samo a poza tym to żeby zamienić śmieciucha na prąd
    > to potrzebujesz 5-15kW i to może być groźniejsze jeśli nie masz
    > odpowiedniego przydziału mocy. Przy takim ogrzewaniu włączenie pralki
    > czy żelazka może oznaczać ciemność w całym domu...
    >
    > Nie wszyscy mają przydział mocy 20-30kW. Dawnej często było to przy 3
    > fazach 11-15kW a w 2010 jak ja brałem 11kW to słyszałem że mogę wziąć
    > 7kW bo tyle niektórzy brali.

    Z grubsza zaznajomiłem się ze sprawą.  U znajomego nawet instalacja 8KW
    i pompa ciepła, grzanie na pół gwizdka się nie sprawdza, jednym słowem w
    domu dość chłodno a na liczniku spory deficyt, aż strach pomyśleć co
    będzie gdy przyjdzie prawdziwa zima.

    Nie za bardzo wiem o co chodzi z tym "przydziałem mocy? Przecie
    zasilanie prądem domu nie idzie z tej prywatnej dachowej elektrowni a z
    sieci energetycznej, czyli problem jeżeli już to chyba nie w
    przepustowości a w zasobności kieszeni.