  • Data: 2020-12-13 22:57:58
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hello Jacek,
    >
    > Sunday, December 13, 2020, 5:03:26 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Bzdura - WLZ nie może mieć mniej niż 10 mm? - to wystarcza do 100A.
    > Miałem w domu przyłącze robione za Niemca jeszcze - przewodem w
    > bawełnie. Do zabezpieczenia przedlicznikowego 2x10 mm? miedzi.
    >
    > Obecnie mam 4x16 mm? przyłącze plus uziemienie 10 mm?.
    >
    > Deklarowana moc obecnie to 14 kW, zabezpieczenie 3x25A. Bez zmiany
    > osprzętu mogę maksymalnie pociągnąć 24 kW (3x35A). Jakbym chciał
    > więcej, to musiałbym wymienić podstawy bezpieczników
> [...]
    A ile masz do trafo i jakiej grubości jest linia zasilająca?
    Da radę wytrzymać 100A z zachowaniem normy -15%?

    U mnie na wiosce od trafo mam ok 500m i linia jest
    bodajże 50mm2 aluminum.

    Co z tego że masz przyłącze jak spadek na linii będzie wielokrotnie
    większy od dopuszczalnego i nie zwiększą Ci mocy przyłączeniowej.

    W bloku gdzie trafo jest na parterze lub w stacji obok nie ma tego
    problemu ale na wsi gdzie masz po 500-2000m do trafo to już jest problem.

    --
    pzdr, j.r.