    Date: Wed, 25 May 2011 10:37:58 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Fotoradary Kobylnica

    Artur Maśląg wrote:

    > Być może - osobiście częściej bywam w części zachodniej i tam też
    > tego dostatek. Sporo również turystów z niemieckimi (i nie tylko)
    > rejestracjami, więc domniemane dochody zdają się być sporo
    > pomniejszone w teorii, ponieważ zazwyczaj wolno jeżdżą po
    > zabudowanym, a nawet jak fotkę cykną to nic im z tego.
    > Zresztą w ogóle mnie to nie dziwi, skoro spotykam to każdego
    > dnia w różnych miejscach i z różnym natężeniem.

    > Jakie detektory masz na myśli? Reagujące na SM? ;)

    Zapewne detektory radarów. Nielegalne w użyciu, zresztą.

    > Nie zabraknie - wezmą kredyt. Doświadczenie krajów zachodnich mówi, że
    > to doskonała maszynka do poprawienia bezpieczeństwa i do robienia
    > pieniędzy.

    W normalnym kraju kary nie są źródłem dochodów. Celem kar jest ukaranie a nie
    zarobek.

    > Kiedyś tutaj podawałem ile Francja ma dochodu rocznie
    > z tego patentu. Policjanci mogą wykonywać pożyteczniejszą pracę,
    > a system sam nie tylko sam finansuje, ale przynosi dochód, z
    > którego można przeznaczyć na kolejne elementy bezpieczeństwa/jakości
    > w ruchu drogowym. To działa.

    Podatek od ponadnormatywnej prędkości.

    > W szczegółach nie wiem jak to wygląda,

    Ty nie wiesz?! 8-O ;-)

    ale nie sądzę by to był jakiś
    > problem dla SM.

    Zasadniczy, nie zarabiają wtedy na gminę. W wypadku tych fotoradarowych gmin to
    jest zwykły biznes -- o żadne bezpieczeństwo nie chodzi tylko o zarobek. I jak
    to w biznesie -- zabawa w sąd to tylko koszty a żadnego zarobku. Do momentu
    kiedy zbyt duży procent z których chcą ściągnąć myto się nie zbuntuje po porstu
    nie opłaca się im ścigać ich po sądach. Będą ścigać dopiero wtedy, gdy im to
    wpłynie na podniesienie ściągalności.

    pzdr

    \SK