  • 1. Data: 2011-05-23 14:52:32
    Temat: Fotoradary Kobylnica
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Właśnie przyszły pamiątkowe zdjęcia z wyjazdu do Słupska: 63/50 i 61/50.
    Moja wina nie ulega wątpliwości - ostro pałowałem w terenie niezwykle
    gęsto zabudowanym. Wprawdzie w obu przypadkach w czasie przejazdu żywego
    ducha nie widziałem, ale jakiś zasrany kot z krzaków mógł wyskoczyć. A
    nie. Nawet krzaki tam chyba nie rosły. W każdym razie kajam się. Gdybym
    trafił na Policję, to pewnie pogroziliby mi palcem, ale trafiłem na
    bezduszny fotoradar, w dodatku z ustawionym minimalnym progiem
    dopuszczalnej prędkości (albo zgoła poniżej, biorąc pod uwagę informację
    znalezioną w necie, że do kogoś wysłali mandat na 0 zł za 43/50 ;-)).

    Tak w sumie piszę to ku przestrodze dla wszystkich, którzy wybieraliby
    się w te rejony - jedźcie gdzie indziej. Kobylnica to ponoć najlepiej
    zarabiająca na fotoradarach gmina w kraju, czyli kasę już mają, lepiej
    jeździć w inne rejony, gdzie gminy biedniejsze i tym samym dla ludzi
    przyjaźniejsze ;-) Jeśli już musicie jechać, to pamiętajcie, żeby nie
    zostawiać tam za dużo kasy, bo gmina pewnie i tak z Was ściągnie ;-)

    A tak poza tym chciałem podpytać, czy coś się zmieniło w sprawie
    wystawiania mandatów przez Straż Gminną, bo może oni to nielegalnie
    robią ;-) Coś mi się o uszy obiło, że mięli ukrócić ten złoty interes i
    likwidować radary postawione w miejscach delikatnie mówiąc
    kontrowersyjnych (czytaj: prosta szeroka droga z domem gdzieś na
    horyzoncie pod lasem), ale nie interesowałem się, bo mnie to nigdy nie
    dotyczyło :-)

    Maciek

  • 2. Data: 2011-05-23 15:31:17
    Temat: Re: Fotoradary Kobylnica
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 23 May 2011 14:52:32 +0200 osobnik zwany Maciek
    wystukał:

    > Witam
    >
    > Właśnie przyszły pamiątkowe zdjęcia z wyjazdu do Słupska: 63/50 i 61/50.
    > Moja wina nie ulega wątpliwości - ostro pałowałem w terenie niezwykle

    przede wszystkim sprawdź pisemko, które Ci wysłali.
    Bo oni pytają o to kto był sprawcą i kto kierował. ŻadneDo zadawania tych
    pytań nie uprawnia ich żaden przepis. Mogą tylko pytać komu powierzyłeś
    pojazd ale w pisemku z Kobylnicy OIDP tego pytania nie ma. Więc im
    odpisz, że nie ma podstaw prawnych do zadawania tych pytań i niech się
    walą.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2011-05-23 16:17:56
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-23 15:31, masti pisze:
> [...]
    > pojazd ale w pisemku z Kobylnicy OIDP tego pytania nie ma. Więc im
    > odpisz, że nie ma podstaw prawnych do zadawania tych pytań i niech się

    Zwykle dają wybór, z którego nie musisz korzystać. Jeżeli z wyboru nie
    chcesz skorzystać płacisz mandat, tracisz punkty i tyle. Wielokrotnie
    było to wałkowane.

    A.

  • 4. Data: 2011-05-23 16:20:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 23 May 2011 16:17:56 +0200 osobnik zwany Arek wystukał:

    > Zwykle dają wybór, z którego nie musisz korzystać. Jeżeli z wyboru nie
    > chcesz skorzystać płacisz mandat, tracisz punkty i tyle. Wielokrotnie
    > było to wałkowane.

    nie ma opcji wyboru. Pytanie jest nielegalne.

  • 5. Data: 2011-05-23 16:26:44
    Od: "Darek" <b...@w...pl>

> [...]
    > przyjaźniejsze ;-) Jeśli już musicie jechać, to pamiętajcie, żeby nie
    > zostawiać tam za dużo kasy, bo gmina pewnie i tak z Was ściągnie ;-)
    Miejscowi już się przyzwyczaili do nabitych słupków, za nawet nie mówią o
    tym przez CB
    Jak jechałeś od strony Poznania to jechałeś jeszcze przaz Biały Bór - oni
    1/3 budżetu mają z fotek

  • 6. Data: 2011-05-23 16:33:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-05-23 16:26, Darek pisze:
    > Jak jechałeś od strony Poznania to jechałeś jeszcze przaz Biały Bór - oni
    > 1/3 budżetu mają z fotek
    Przez Biały Bór jeździłem do Koszalina. Ale nie moim wozem i nie ja
    prowadziłem, więc tylko potem poklepywałem po ramieniu i kiwałem ze
    zrozumieniem głową ;-)

    Maciek

  • 7. Data: 2011-05-23 16:35:03
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > pojazd ale w pisemku z Kobylnicy OIDP tego pytania nie ma. Więc im
    > odpisz, że nie ma podstaw prawnych do zadawania tych pytań i niech się
    A to warto im w ogóle coś odpisywać, czy po prostu zignorować?

    Maciek

  • 8. Data: 2011-05-23 16:39:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w
    > W każdym razie kajam się. Gdybym

    Kajaj sie, powinienes jechac +19 :-)

> [...]
    > najlepiej
    > zarabiająca na fotoradarach gmina w kraju, czyli kasę już mają,

    Mam wrazenie ze cale Pomorze - no coz - na turystach trzeba
    zarabiac.
    Ale coz - przyzwyczajaj sie, teraz bedzie ustawowo - ITD wystawi
    swoje FR i beda wykrywaly juz od +11.

> [...]
    > nie
    > zostawiać tam za dużo kasy, bo gmina pewnie i tak z Was ściągnie

    Zawsze mozesz byc twardy - przyznac sie, ale poprosic o wyrok z
    sadu. Bedzie drozej, ale SM straci motywacje :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-05-23 18:59:28
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-23 14:52, Maciek pisze:
> [...]
    > kontrowersyjnych (czytaj: prosta szeroka droga z domem gdzieś na
    > horyzoncie pod lasem), ale nie interesowałem się, bo mnie to nigdy nie

    Sprawdz dokladnie, czy na przyslanych dokumentach jest dokladnie podana
    podstawa prawna, czy zostawili wykropkowane pole w miejscu na paragraf.
    Maja obowiazek wpisac slownie za co zostalo sie ukaranym oraz podac
    podstawe prawna, czyli stosowny paragraf. Ja w ten sposob spuscilem ich
    na drzewo (calkiem kulturalnie i zgodnie z przepisami): "W zwiazku z
    niedopelnieniem obowiazku wynikajacego z paragrafu ... (tu paragraf
    mowiacy o tym, ze maja obowiazek to wpisac, nie pamietam gdzie to bylo
    opisane, KW chyba. Zreszta przejrzyj dokladnie paragrafy na ktore oni
    sami sie powoluja, bo to ktorys z nich o tym mowi) nie czuje sie w
    obowiazku do udzielania jakichkolwiek informacji. Z poważaniem..." -
    wyslalem i cisza i spokoj :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 10. Data: 2011-05-23 19:25:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-23 16:39, J.F. pisze:
    (...)
    > Mam wrazenie ze cale Pomorze - no coz - na turystach trzeba zarabiac.

    Nie wiem czy całe i czy chodzi o zarabianie na turystach, ale w wielu
    miejscach jest dostatek fotoradarów. Zabudowany to 50km/h i tyle,
    jak ktoś chce szybciej to płaci frycowe. Można się przyzwyczaić.

    > Ale coz - przyzwyczajaj sie, teraz bedzie ustawowo - ITD wystawi swoje
    > FR i beda wykrywaly juz od +11.

    Cały system w końcu wdrożą i zrobi się normalniej. Ile tu jeszcze
    narzekań będzie i w mediach różnych opowieści.

    > Zawsze mozesz byc twardy - przyznac sie, ale poprosic o wyrok z sadu.
    > Bedzie drozej, ale SM straci motywacje :-)

    Szczerze wątpię, choć nie wiem jak w świetle obecnych przepisów te
    pomiary mają wyglądać :)