  • Data: 2014-04-13 17:16:44
    Temat: Re: Fotolab HD
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Pisząc o zmianie na gorsze miałem na myśli zmianę mentalności -
    >
    > kiedyś do otaczającej ich rzeczywistości ludzie mieli podejście znacznie
    >
    > bardziej praktyczne - praktyka dominowała, więc jak kogoś interesowała
    >
    > rozdzielczość, to się zastanawiał, jak to sobie pomierzyć (albo
    >
    > korzystał z wypracowanych metod i profesjonalnych narzędzi pomiarowych,
    >
    > bądź pomocy fachowca).

    kiedys fotograf nie mial najmniejszych szans dokonania pomiaru rozdzielczosci z jak
    zostal zapisany obraz , nie mial dostepu do proefesjonalnych narzedzi pomiarowach ,
    ani nie bylo w tym zakresie dostepu do fachowcow.

    generalnie jesli ktos mial pojecie o fotografi to wiedzial, ze im mniej czuly
    material fotochemiczny tym bardziej rozdzielczy.
    ocena rozdzielczosci byla na oko. jesli obiektyw rysowal ostro to mowiono ze jest
    swietny , a jesli nie- to mowiono ze jest d.d. - na tym polegalo owe podejscie
    praktyczne , i to byly "narzedzia pomiarowe" fachowcow.
    w POlsce to pewni tylko foton Bydgoszcz i PZO Warszawa mogly ´dokonac pomiarow
    rozdzielczosci .

    dziaiaj dla kazdego obiektywu jaki sie posiada , dla kazdej przyslony jest sie w
    stanie okreslic rozdzielczosc - przy CZYM nie liczby bezwzgledne sa istotne , dlatego
    ze zaleza One od metody pomiarowej, a wazny jest przebeg tej rozdzielczosci - gdzie
    Osiaga maksimunm , Minimum itd.
    dokonujac pomiaru w ten sam sposob mozna porownywac pomiedzy soba rozdzielczosc
    roznych urzadzen co ma znacznie praktyczne w sensie gorzej /lepiej.

    dziaja robi sie nieporownywalnie wiecej zdjec niz kiedys , poziom ich jest
    zdecydowanie wyzszy. w ciagu tygodnia dociera do roznego rodzaju platform
    internetowych wiecej zdjec od anonimowycg tworcow niz przed laty mogl zrobic uznany
    artysta w ciagu calego zycia.

    nie ma porownania pomiedzy praktyka wowczas i dzisiaj. Dziaja powstaje wiecej prac
    tzn praktykuje sie wiecej.

    przynajmniej na terenie polski kult ideowosci zastapiono kultem konsumpcji - dalece
    bardziej pragmatyczne i praktyczne podejscie.

    zmiany w mentalnosci to zmiany prowadzace do lepszego dostosowania sie do warunkow
    panujacych w otoczeniu. otoczenie sie zmiania , musi sie wiec zmieniac mentalnosc .
    zmiany w kierunku dostosowania sie do nowych warunkow sa zmianami na lepsze , dlatego
    ze niemoznosc dostosowania sie musi prowadzic do konfliktu a w konsekwencji upadku.
    jesli ktos pozopstal przy swojej mentalnosci sprzed np 50 lat, to znajduje sie w
    sytuacji dinozaura.