  • Data: 2014-04-13 23:51:42
    Temat: Re: Fotolab HD
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Bardzo ciekawa wypowiedź. Cieszę się, że znajdują się jeszcze osoby
    dbające o jakość, która w obecnych czasach jest mało "trendy".

    Doskonale rozumiem to co napisałeś. W swojej wypowiedzi miałem na myśli
    po pierwsze generalnie fotolaby jako masówkę - nie wykluczałem istnienia
    jednostek odbiegających od "normy" i to w obie strony. W końcu na tym
    polega "średnia".

    Po drugie, miałem też na myśli pewne akcje ze strony użytkownika, które
    miałby spowodować, że odbitka będzie satysfakcjonująca dla niego. Zwykle
    klienci nie dysponują profilem przestrzeni barw fotolabu aby móc
    przygotować materiał zgodnie z ich preferencjami a nawet nie znają się
    na tym...

    Po trzecie - fotolab, pomimo podjęcia w/w akcji, nie jest w stanie
    wniknąć w preferencje użytkownika. Np. nie wiesz w jaki sposób dokonać
    korekty barwnej fotografii, jak wykadrować. Może hipotetyczny przykład:
    dostaniesz jakiś JPG z panną młodą. Widzisz sukienkę żółtawą więc
    postanawiasz ją wybielić (o ile w ogóle podejmiesz się analizy każdego
    zdjęcia z osobna, w co nie wierzę przy takim obrocie). Tymczasem klient
    mógł mieć preferencję idącą właśnie w w stronę żółci. Miałem kiedyś
    zdumiewające zlecenie. Wykonałem zdjęcia sali bilardowej. Oświetlenie
    było sztuczne. Dokonałem korekty barwnej aby zachować wierność kolorów
    względem tego co widziałem na miejscu. No i dostałem reprymendę, bo
    "takie zimne zdjęcia to sam mogę zrobić swoim aparatem". Klient tak
    uwielbiał ciepłe kolory, że na laptopie swoim miał kanał czerwony
    podbity. :-)

    Moim zdaniem - najwyższy poziom satysfakcji z odbitek można uzyskać
    wyłącznie dysponując wiedzą i własnym sprzętem. Tu nawet nie chodzi o
    trwałość odbitek, bo akurat dla mnie np. to mało istotny parametr (o ile
    nie mówimy o czasach rzędu np. miesiąca). Jeśli jakieś zdjęcie
    zestarzeje się, to wydrukuję je ponownie za rok czy za 10 lat, być może
    już w lepszej technologii albo w zupełnie innym stylu, zgodnie z moimi
    preferencjami w danej chwili. Tego lab nie jest w stanie mi zapewnić.

    Marek