  • Data: 2014-04-13 18:09:38
    Temat: Re: Fotolab HD
    Od: gobo <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej!
    Mam fotolab i robię sporo odbitek - zamówienia wpadają głównie przez
    internet. Mam spory przerób, ale to działa na korzyść Klienta, bo chemia
    i papier są zawsze świeże. Powtarzalność stężenia roztworów gwarantuje
    mi chemia w kartridżach - nic nie rozrabiam, dba o to lab. Pracuję na
    wodzie dejonizowanej, zawsze używam tabletek przeciwko algom i glonom,
    regularnie czyszczę raki i krosy, często wymieniam filtry - to wszystko
    ma wpływ na jakość i powtarzalność.
    Co jakiś czas przyjeżdża do mnie serwisant, mierzymy dawki regeneracyjne
    i nasycenia poszczególnych barw.
    Wbrew pozorom sporo ludzi jeszcze wywołuje zdjęcia. Wszystko jest ok
    dopóki nie pada komuś dysk twardy. Po takim doświadczeniu zwykle mam
    zlecenia na 1-2 tysiące odbitek jednorazowo.
    Owszem, koszt dla Klienta jest prawie najważniejszy, dlatego też pracuję
    na papierze budżetowym Fuji Crystal Archive, choć mam stałych Klientów,
    dla których mam kasety z Kodakiem i innymi odmianami Fuji.
    Ogólnie Fuji CA nie jest złym papierem - porównuję czasem fotki na
    różnych rodzajach i jedyne co rzuca się w oczy to grubość papieru, ale
    dla kogoś kto zdjęcia trzyma w albumie to żadna różnica.

    Najgorszy dla mnie jest czarny PR robiony przez stacjonarne studia foto,
    które wciskają Klientowi kit, że nie da się zrobić zdjęcia 10x15 za np.
    mniej niż 50gr, bo wszystko poniżej to syf.
    Prawda jest taka, że oni robią 500 zdjęć dziennie, a ja przynajmniej
    5tys. Pracujemy na takich samych labach, tej samej chemii, tym samym
    papierze. Mam jedynie mniejsze marże i tyle. Oni natomiast kombinują z
    chemią, która często nie trzyma żadnych parametrów, bo jest stara oraz
    leją kranówkę, bo szkoda montować filtrów itp.
    Oszczędności na procesie rzadko się opłacają. Klienci są świadomi,
    wywołują zdjęcia na próbę w kilku miejscach i jeśli są zadowoleni, to
    wracają.
    Ja mam wielu Klientów powracających, także fotografów zawodowych oraz
    studia foto i to jest dla mnie najlepszą rekomendacją.
    Piotr